Stojimo į Lietuvos Edukologijos universitetą motyvai ir jų kaita (lyginamasis tyrimas)
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2013.1815Pagrindiniai žodžiai:
pedagogo profesija, pedagoginės studijos, stojimo į šias studijas motyvai, motyvų kaitaSantrauka
Straipsnyje aptariami, išryškinami ir lyginami abiturientų stojimo į pedagoginės krypties studijas motyvai skirtingais mokslo metais. Nustatyta, kad stojant į pedagoginės krypties studijas (Lietuvos edukologijos universitetą) tiek 2002 m., tiek 2010 m. didžiausios reikšmės turėjo aukštojo mokslo diplomo gavimas. Pedagoginės krypties studijas pasirinkę abiturientai 2002 m. norėjo pagerinti savo materialinę padėtį ir socialinį įvaizdį, o 2010 m. didžiausios reikšmės turėjo geriau apmokamas darbas ir galimybė siekti karjeros. Tiek 2002 m., tiek 2010 m. norą tapti mokytoju įvardijo reikšmingu motyvu vienodas kiekis respondentų, o 2011 m. didelė dalis (72,9 proc.) įstojusiųjų šį motyvą įvardija kaip nereikšmingą. Taip pat sumažėjo meilės vaikams motyvo svarba.