Humanizmas: ideologijos ir realybės konfliktas

Authors

  • Alvyra Galkienė Lietuvos edukologijos universitetas
  • Ieva Bunikytė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2013.1801

Pagrindiniai žodžiai:

humanizmas, neigiama komunikacija, patyčios

Santrauka

Straipsnyje analizuojamas Meilės Lukšienės švietimo reformos idėjų, grindžiamų humanizmo filosofija ir šių dienų realybe kai kuriuose ugdymo procesuose, konfliktas. Konfliktas analizuojamas per patyčių priežastis, kurios paaiškinamos kaip televizijos, tėvų elgesio ir bendravimo stiliaus, mokyklos įtakos sandai, šiuo atveju vieningai ribojantys vaiko laisvę tobulėti, įgyvendinti ugdymo tikslus, lavintis ir tapti kultūringu visuomenės nariu. Neigiamos komunikacijos veiksniai interpretuojami M. Lukšienės koncepcijų (atskleidžiamų per jos darbų palikimą) kontekste, tikslingai pabrėžiant tvirtas mokslininkės pozicijas, bylojančias apie humanizmo idėjų, kultūros vertę ir įtaką paauglių formavimuisi, jų asmenybės brendimui šiame dialektiškos informacijos laikotarpyje.

Atsisiuntimai

Publikuota

2013-09-10

Kaip cituoti

Galkienė, A. ., & Bunikytė, I. . (2013). Humanizmas: ideologijos ir realybės konfliktas. Pedagogika, 111(2), 152–161. https://doi.org/10.15823/p.2013.1801

Numeris

Skyriai

Straipsniai