Mokymosi paradigma grindžiamo ikimokyklinio ir pradinio ugdymo turinio samprata

Authors

  • Ona Monkevičienė Lietuvos edukologijos universitetas
  • Aušra Žemgulienė Lietuvos edukologijos universitetas
  • Kristina Stankevičienė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2013.1800

Pagrindiniai žodžiai:

ugdymo(si) turinys, ikimokyklinis ir pradinis ugdymas, ugdymo(si) programų turinio analizė

Santrauka

Remiantis Lietuvos švietimo reformos teoretikės edukologės M.  Lukšienės bei pasaulinių ugdymo teorijų autorių konceptualiomis idėjomis, straipsnyje analizuojama šiuolaikinio ugdymo(si) turinio teorinė samprata: išryškinami mokymo(si) paradigmų kaitos nulemti pokyčiai; iš curriculum teorijų bei modelių pozicijos pristatomi kai kurie šiuo metu įgyvendinamų ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo(si) programų kokybinės analizės duomenys. Straipsnyje sprendžiami šie uždaviniai: atskleidžiami ugdymo(si) turinio teorijų konceptualieji pagrindai ir sampratų kaitos tendencijos užsienyje ir Lietuvoje; sukurtas ikimokyklinio ir pradinio ugdymo(si) programų konceptualus modelis; iš curriculum teorijų bei sukurtų modelių pozicijos pateikti ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo(si) programų dermės analizės duomenys.

Atsisiuntimai

Publikuota

2013-09-10

Kaip cituoti

Monkevičienė, O. ., Žemgulienė, A. ., & Stankevičienė, K. (2013). Mokymosi paradigma grindžiamo ikimokyklinio ir pradinio ugdymo turinio samprata. Pedagogika / Pedagogy, 111(2), 136–151. https://doi.org/10.15823/p.2013.1800

Numeris

Skyriai

Straipsniai