Tautos kultūros puoselėjimo veiksniai pagal M. Lukšienės sampratą technologinio ugdymo turinyje: pagrindinio ugdymo bendrųjų programų aspektas

Authors

  • Ilona Valantinaitė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2013.1798

Pagrindiniai žodžiai:

M. Lukšienė, technologijos, technologinis ugdymas, kultūra

Santrauka

Straipsnyje aptariami kultūros sampratos ir kūrimo sandai profesorės M. Lukšienės darbuose ir jų atgarsiai Pagrindinio ugdymo bendrosiose technologijų programose (2008). Profesorė pagrindžia kultūros išsaugojimo, puoselėjimo nenutrūkstamos kaitos verpetuose svarbą. Kiekvienas žmogus gimsta kultūroje, subręsta, po to pats ją keičia, saugo, kuria. Atsvaros tašku informacinėje visuomenėje turėtų būti autentiškumas, vertybinis pagrindas. Veikla, kylanti iš vertybės, turi sąmoningumo, tiesos jėgą, kuri virsta kuriančiąja jėga. Siekiant sąmoningos, atsakingos visuomenės, pradėtina nuo vaiko ugdymo vertybiniu pagrindu, akcentuojant kultūros sandarą ir svarbą. Autentiško žmogaus autentiška kultūra.

Atsisiuntimai

Publikuota

2013-09-10

Kaip cituoti

Valantinaitė, I. . (2013). Tautos kultūros puoselėjimo veiksniai pagal M. Lukšienės sampratą technologinio ugdymo turinyje: pagrindinio ugdymo bendrųjų programų aspektas. Pedagogika / Pedagogy, 111(2), 108–121. https://doi.org/10.15823/p.2013.1798

Numeris

Skyriai

Straipsniai