Edukacinės komisijos veiklos ir jos palikimo pataisų demokratinė linkmė – Meilės Lukšienės mokslinių tyrimų objektas

Authors

  • Ona Tijūnėlienė Klaipėdos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2013.1793

Pagrindiniai žodžiai:

Meilė Lukšienė, Edukacinė komisija, demokratinė švietimo linkmė, kultūra, ugdymas

Santrauka

Straipsnyje atskleidžiamos M. Lukšienės nuostatos į švietimo istoriją kaip į kultūros istorijos dalį. Aptariama, kokius Edukacinės komisijos, sietinos su švietimo reformų pradžia, kaitos veiksnius (1773 m.) atskleidžia mokslininkė. Parodoma, kad M. Lukšienė tirtuose šaltiniuose įžvelgė, jog Edukacinės komisijos nužymėtos švietimo krypties laikėsi Vilniaus universitetas, atskiri švietėjai, bet ne visos pažangios iniciatyvos buvo įgyvendintos praktikoje. XIX a. pirmajame ketvirtyje radikaliausi universiteto žmonės kritikavo švietimo trūkumus, teikė pasiūlymus Edukacinei komisijai ir Universitetui, kaip peržengti įsitvirtinusį luomiškumą, aktyvino subkultūrų socialinės dominantės kaitą. Atskleidžiama M. Lukšienės nuomonė apie universiteto žmonių parengtus projektus, kurie vienaip ar kitaip siejosi su švietimo demokratėjimu ir jį skatino.

Atsisiuntimai

Publikuota

2013-09-10

Kaip cituoti

Tijūnėlienė, O. . (2013). Edukacinės komisijos veiklos ir jos palikimo pataisų demokratinė linkmė – Meilės Lukšienės mokslinių tyrimų objektas. Pedagogika / Pedagogy, 111(2), 63–72. https://doi.org/10.15823/p.2013.1793

Numeris

Skyriai

Straipsniai