Europos šalių technologijų mokytojų rengimo programų turinio analizė
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2014.1755Pagrindiniai žodžiai:
studijų programos turinys, technologijų dalykas, technologijų pedagogika, namų ūkis, pedagogų rengimasSantrauka
Straipsnyje aptariamos studijų programų konstravimo ir atnaujinimo problemos Lietuvos švietimo sistemai integruojantis į europinę švietimo erdvę. Iš esmės pasikeitus Pagrindinio ugdymo(2008) ir Vidurinio ugdymo bendrosioms programoms(2011) bei siekiant visiškai apimti mokytojui būtinų bendrakultūrinės, profesinių, bendrųjų ir specialiųjų kompetencijų ugdymąsi, atnaujinant Technologijų pedagogikos studijų programą, buvo atliktas kai kurių Europos universitetų, rengiančių technologijų mokytojus, studijų programų turinio tyrimas, kurio metu išryškėjo, kad įvairių Europos šalių universitetų teoriniai studijų programų konstravimo modeliai turi panašumų ir skirtumų, kuriuos nulemia filosofinis aspektas, humanistinės idėjos bei nacionalinis švietimo politikos kontekstas. Straipsnyje analizuojamas Europos šalių universitetų technologijų dalyko pedagogų rengimo programų turinys bei pristatomi LEU Technologijų pedagogikos dalyko studijų programos atnaujinimo rezultatai.