Būsimų mokytojų – pirmo kurso studentų – kokybiškų studijų vizija
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2014.1751Pagrindiniai žodžiai:
pedagoginių studijų studentai, būsimi mokytojai, kokybiškos studijos, kokybiškų studijų vizijaSantrauka
Analizuojant europinius ir nacionalinius dokumentus matyti, kad studentas tapo svarbiu studijų kokybės užtikrinimo procesų dalyviu. Remiantis Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu(2009) bei Bolonijos proceso(BOLOGNA beyond 2010) dokumentais, svarbu sistemingai
analizuoti studentų nuomonę įvairiais su studijų kokybe susijusiais aspektais. Studentų nuomonė tirta įvairiais aspektais, tačiau vis dar stinga tyrimų aiškinantis, kas yra kokybiškos studijos, studentų požiūriu, su kuo jie sieja kokybiškas studijas. Vertinant studijų kokybę analizuojama pedagogų kvalifikacija ir veikla. Šiame straipsnyje siekiama aptarti, kokia būsimų mokytojų kokybiškų studijų vizija. Pristatoma, kas, studentų požiūriu, yra kokybiškos studijos, analizuojama su kokiomis konceptualiomis nuostatomis tai siejama. Taip pat apžvelgiama kokybiškų studijų struktūra.
Tyrimo priemonė – klausimynas, sudarytas iš atvirojo ir uždarojo tipo klausimų. Apklausoje, 2012–2013 m., dalyvavo Lietuvos edukologijos universiteto studentai ir Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto studentai. Apklausos metu buvo laikomasi bendrųjų metodinių nurodymų, laisvanoriško dalyvavimo principų, parinktas dalyviams patogus laikas ir laikomasi pagrindinių apklausos principų. Dalyvauti apklausoje buvo galima dviem būdais: nuotoliniu, atsakant į klausimus raštu, ir universitete.