Viduriniojo mokyklinio amžiaus mokinių lyderystės raiškos muzikinėje veikloje tendencijos
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2014.040Pagrindiniai žodžiai:
lyderystė, muzikinė veikla, lyderystės raiškos modelis, pagrindinė mokykla, vidurinis mokyklinis amžiusSantrauka
Šiandienėje edukologijoje itin akcentuojamas siekis humanizuoti ugdymo procesą, t. y. orientuoti į ugdytinio individualybę, skatinti jo saviraišką, gebėjimų bendrauti, veikti kartu su komanda, prisiimti lyderio vaidmenį ugdymą(si). Šiame straipsnyje atskleidžiamos viduriniojo mokyklinio amžiaus (14–16 metų) mokinių lyderystės muzikinėje veikloje raiškos tendencijos, tiriant Alytaus pagrindinio ugdymo mokyklas. Atskleistas reikšmingas skirtumas tarp šio amžiaus mokinių lyderystės visų apraiškų (iniciatyvumo, kūrybiškumo, meniškumo, inovatyvumo) empirinių požymių svarbos ir jų raiškos muzikinėje veikloje lygio. Tai rodo pasirinktos temos aktualumą ir galimybes skatinti lyderystės muzikinėje veikloje raišką bendrojo ugdymo mokykloje.