Intuicijos reikšmingumas muzikiniame ugdyme
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2014.038Pagrindiniai žodžiai:
muzikinis ugdymas, šiuolaikinio muzikos mokytojo vaidmuo, intuicijaSantrauka
Straipsnyje analizuojamas intuicijos reikšmingumas muzikiniame ugdyme. Muzikinis ugdymas, kuris remiasi muzikavimu, sudaro palankias sąlygas intuicijai lavinti. Tyrimu atskleista, kad muzikos mokytojai dažnai elgiasi pagal intuiciją, keičia planus atsiradus idėjai ir leidžia įsigalėti apėmusiam kūrybiškumo impulsui. Jų teigimu, intuicija labiau pasireiškia per muzikines veiklas, kūrybą, klausant muzikos, muzikuojant, apmąstant. Taip pat nustatytas šiuolaikinio muzikos mokytojo vaidmens turinys (išskirti 5 aspektai) pagrindžia intuicijos galimybes muzikiniame ugdyme bei praplečia jos ribas. Tyrimo rezultatų analizė prasminga tobulinant muzikinį ugdymą.