Katalikiška mokykla: negalią turinčio asmens ugdymas Katalikų Bažnyčios dokumentų retrospektyva

Authors

  • Vilija Targamadzė Vilniaus universitetas
  • Danguolė Gervytė VšĮ Vilniaus „Versmės“ katalikiškoji gimnazija

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2014.034

Pagrindiniai žodžiai:

specialiųjų poreikių mokinių ugdymas, katalikiška mokykla, įtraukusis mokymas, integracija, Katalikų Bažnyčios dokumentai, negalią turintis asmuo

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjama įtraukiojo ugdymo situacija katalikiškose mokyklose Lietuvoje pasitelkiant Katalikų Bažnyčios dokumentų retrospektyvą. Mokslinės literatūros, Katalikų Bažnyčios dokumentų analizė ir empirinis atvejo tyrimas atskleidžia katalikiškos ugdymo filosofijos ir įtraukties kultūros darną. Krikščioniška pasaulėžiūra, pateikdama negalios fenomeno interpretaciją, palaiko įtraukiojo ugdymo teoriją ir praktiką. Deja, išryškėja praktinio įgyvendinimo sunkumų dėl žmogiškųjų išteklių stygiaus ir dėl ribotų finansinių galimybių. Tai patvirtina ir atliktas Lietuvos katalikiškųjų mokyklų vadovų empirinis tyrimas.

Atsisiuntimai

Publikuota

2014-09-10

Kaip cituoti

Targamadzė, V., & Gervytė, D. . (2014). Katalikiška mokykla: negalią turinčio asmens ugdymas Katalikų Bažnyčios dokumentų retrospektyva. Pedagogika / Pedagogy, 115(3), 163–178. https://doi.org/10.15823/p.2014.034

Numeris

Skyriai

Straipsniai