Apie dialektologijos pamokas Lietuvos mokykloje: kokybinis tyrimas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2014.029Pagrindiniai žodžiai:
dabartinė lietuvių kalba, lietuvių kalbos tarmės, tarmių mokymas, požiūris į tarmesSantrauka
Dabartinė lietuvių bendrinė kalba yra per daugelį metų besivysčiusios kalbos rezultatas. Ji susiformavo vakarų aukštaičių kauniškių tarmės pagrindu. XXI a. daugelis žmonių yra dvikalbiai, nes gali prabilti ir bendrine kalba, ir gimtąja tarme.
Nors šiandien tarmės vis labiau traukiasi į pasyviąją moksleivių ir mokytojų kalbos vartoseną, būtent jos geriau padeda suprasti lietuvių kalbos gyvybingumą, šmaikštumą, prasmingumą. Straipsnyje analizuojama tarmių mokymo situacija bendrojo ugdymo mokykloje, pateikiami atlikto kokybinio tyrimo, analizavusio mokytojų ir moksleivių požiūrį į tarmių mokymą(si), rezultatai, svarstoma, ar tarmių mokymas ir mokymasis šiuolaikiniame globaliame pasaulyje padeda moksleiviams ir mokytojams formuoti(s) savo tapatybę.