Apie dialektologijos pamokas Lietuvos mokykloje: kokybinis tyrimas

Authors

  • Regina Rinkauskienė Lietuvos edukologijos universitetas
  • Vilija Salienė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2014.029

Pagrindiniai žodžiai:

dabartinė lietuvių kalba, lietuvių kalbos tarmės, tarmių mokymas, požiūris į tarmes

Santrauka

Dabartinė lietuvių bendrinė kalba yra per daugelį metų besivysčiusios kalbos rezultatas. Ji susiformavo vakarų aukštaičių kauniškių tarmės pagrindu. XXI a. daugelis žmonių yra dvikalbiai, nes gali prabilti ir bendrine kalba, ir gimtąja tarme.

Nors šiandien tarmės vis labiau traukiasi į pasyviąją moksleivių ir mokytojų kalbos vartoseną, būtent jos geriau padeda suprasti lietuvių kalbos gyvybingumą, šmaikštumą, prasmingumą. Straipsnyje analizuojama tarmių mokymo situacija bendrojo ugdymo mokykloje, pateikiami atlikto kokybinio tyrimo, analizavusio mokytojų ir moksleivių požiūrį į tarmių mokymą(si), rezultatai, svarstoma, ar tarmių mokymas ir mokymasis šiuolaikiniame globaliame pasaulyje padeda moksleiviams ir mokytojams formuoti(s) savo tapatybę.

Atsisiuntimai

Publikuota

2014-09-10

Kaip cituoti

Rinkauskienė, R. ., & Salienė, V. . (2014). Apie dialektologijos pamokas Lietuvos mokykloje: kokybinis tyrimas. Pedagogika / Pedagogy, 115(3), 88–104. https://doi.org/10.15823/p.2014.029

Numeris

Skyriai

Straipsniai