Gyvenimo kokybės aspektas antrinės socializacijos erdvėje: mokinių tėvų patirtys
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2014.055Pagrindiniai žodžiai:
antrinė socializacija, gyvenimo kokybė, sveikata, suaugusiojo amžiaus tarpsnis, mokinių tėvai, mokyklaSantrauka
Straipsnyje, remiantis mokinių tėvų patirtimi, analizuojama, kaip antrinės socializacijos erdvėje atsispindi gyvenimo kokybės aspektas. Tyrimas atliktas 2012 m. žiemą – pavasarį. Tyrimo geografija – visi šalies regionai. Imties tūris – 502. Tyrimo objektas: mokinių tėvų (globėjų) patirtys gyvenimo kokybės aspektu. Tyrimo dalykas: bendrojo lavinimo mokykloje besimokančių mokinių tėvų (globėjų) savo gyvenimo kokybės vertinimai. Tyrimo tikslas – atskleisti, kaip mokinių tėvai (globėjai) vertina savo gyvenimo kokybę. Tyrimo uždaviniai: 1) atskleisti, kaip mokinių tėvai (globėjai) vertina asmeninius pasiekimus gyvenime; 2) identifikuoti veiksnius, ryškiausiai lėmusius tėvų, auginančių mokyklinio amžiaus vaikus, gyvenimo kokybę; 3) atskleisti išsimokslinimo vietą individo antrinės socializacijos erdvėje. Tyrimu atskleista, kad kas antras respondentas yra patenkintas savo pasiekimais gyvenime, beveik kas trečias – pasiekęs tai, ką galėjo pasiekti; mokinių tėvai, savo gyvenimo kokybę visų pirma linkę sieti su sveikata, materialine padėtimi, sėkminga santuoka, profesija, santykiais su artimaisiais bei vaikų pasiekimais. Antrinės socializacijos erdvėje svarbus išsimokslinimo / išsilavinimo kaip vertybės vaidmuo: didžioji dalis respondentų (~80 proc.) nurodė, kad aukštesnis išsimokslinimas tikrai (tikriausiai) galėtų pagerinti jų gyvenimo kokybę.