Gyvenimo kokybės aspektas antrinės socializacijos erdvėje: mokinių tėvų patirtys

Authors

  • Vilija Grincevičienė Lietuvos edukologijos universitetas
  • Jonas Grincevičius Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2014.055

Pagrindiniai žodžiai:

antrinė socializacija, gyvenimo kokybė, sveikata, suaugusiojo amžiaus tarpsnis, mokinių tėvai, mokykla

Santrauka

Straipsnyje, remiantis mokinių tėvų patirtimi, analizuojama, kaip antrinės socializacijos erdvėje atsispindi gyvenimo kokybės aspektas. Tyrimas atliktas 2012 m. žiemą – pavasarį. Tyrimo geografija – visi šalies regionai. Imties tūris – 502. Tyrimo objektas: mokinių tėvų (globėjų) patirtys gyvenimo kokybės aspektu. Tyrimo dalykas: bendrojo lavinimo mokykloje besimokančių mokinių tėvų (globėjų) savo gyvenimo kokybės vertinimai. Tyrimo tikslas  – atskleisti, kaip mokinių tėvai (globėjai) vertina savo gyvenimo kokybę. Tyrimo uždaviniai: 1) atskleisti, kaip mokinių tėvai (globėjai) vertina asmeninius pasiekimus gyvenime; 2) identifikuoti veiksnius, ryškiausiai lėmusius tėvų, auginančių mokyklinio amžiaus vaikus, gyvenimo kokybę; 3) atskleisti išsimokslinimo vietą individo antrinės socializacijos erdvėje. Tyrimu atskleista, kad kas antras respondentas yra patenkintas savo pasiekimais gyvenime, beveik kas trečias – pasiekęs tai, ką galėjo pasiekti; mokinių tėvai, savo gyvenimo kokybę visų pirma linkę sieti su sveikata, materialine padėtimi, sėkminga santuoka, profesija, santykiais su artimaisiais bei vaikų pasiekimais. Antrinės socializacijos erdvėje svarbus išsimokslinimo / išsilavinimo kaip vertybės vaidmuo: didžioji dalis respondentų (~80 proc.) nurodė, kad aukštesnis išsimokslinimas tikrai (tikriausiai) galėtų pagerinti jų gyvenimo kokybę.

Atsisiuntimai

Publikuota

2014-12-22

Kaip cituoti

Grincevičienė, V. ., & Grincevičius, J. . (2014). Gyvenimo kokybės aspektas antrinės socializacijos erdvėje: mokinių tėvų patirtys. Pedagogika / Pedagogy, 116(4), 159–169. https://doi.org/10.15823/p.2014.055

Numeris

Skyriai

Straipsniai