Paauglių tarpkultūrinio jautrumo ugdymo(si) veiksniai

Authors

  • Valdonė Šaulienė Klaipėdos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2015.078

Pagrindiniai žodžiai:

tarpkultūrinis jautrumas, tarpkultūrinis dialogas, etnocentrizmas, etnoreliatyvumas

Santrauka

Lietuvai įsiliejus į bendrą Europos ir pasaulio kultūros lauką, tarpkultūrinis ugdymas tapo viena iš svarbesnių tautinio tapatumo modernizavimo sričių. Šio straipsnio tikslas – atskleisti paauglių tarpkultūrinio jautrumo ugdymo(si) veiksnius, kadangi remiantis savos kultūros prasmėmis ir vertybėmis, vengiant etnocentrizmo, tampa svarbu mokyt(is) tolerancijos bei gebėjimo pastebėti pozityvius skirtumus tarp „savos“ ir „kitos“ kultūros. Paauglių tarpkultūrinis jautrumas autorės straipsnyje analizuojamas etnocentrizmo ir etnoreliatyvumo kontekste, matuojant jį Tarpkultūrinio jautrumo skale (ISS). Empiriniu tyrimu nustatyti paauglių tarpkultūrinį jautrumą lemiantys veiksniai, duomenys pateikiami kiekybine išraiška.

Atsisiuntimai

Publikuota

2015-03-05

Kaip cituoti

Šaulienė, V. . (2015). Paauglių tarpkultūrinio jautrumo ugdymo(si) veiksniai. Pedagogika, 117(1), 198–210. https://doi.org/10.15823/p.2015.078

Numeris

Skyriai

Straipsniai