Paauglių tarpkultūrinio jautrumo ugdymo(si) veiksniai
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2015.078Pagrindiniai žodžiai:
tarpkultūrinis jautrumas, tarpkultūrinis dialogas, etnocentrizmas, etnoreliatyvumasSantrauka
Lietuvai įsiliejus į bendrą Europos ir pasaulio kultūros lauką, tarpkultūrinis ugdymas tapo viena iš svarbesnių tautinio tapatumo modernizavimo sričių. Šio straipsnio tikslas – atskleisti paauglių tarpkultūrinio jautrumo ugdymo(si) veiksnius, kadangi remiantis savos kultūros prasmėmis ir vertybėmis, vengiant etnocentrizmo, tampa svarbu mokyt(is) tolerancijos bei gebėjimo pastebėti pozityvius skirtumus tarp „savos“ ir „kitos“ kultūros. Paauglių tarpkultūrinis jautrumas autorės straipsnyje analizuojamas etnocentrizmo ir etnoreliatyvumo kontekste, matuojant jį Tarpkultūrinio jautrumo skale (ISS). Empiriniu tyrimu nustatyti paauglių tarpkultūrinį jautrumą lemiantys veiksniai, duomenys pateikiami kiekybine išraiška.