Mokinių ir studentų tautinės savimonės ugdymo etniniu instrumentiniu muzikavimu kai kurie aspektai
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2015.070Pagrindiniai žodžiai:
etninis instrumentinis muzikavimas, etninis ir kultūrinis tapatumas, etninė muzika, mokinys, studentas, mokytojas, mokyklaSantrauka
Pastaruoju metu daug diskutuojama ir rašoma apie muzikinio, etninio bei kultūrinio ugdymo kokybės gerinimą. Tačiau ugdyti mokinių ir studentų susidomėjimą etnine muzika pedagogams ypač sunku. Vienas iš pagrindinių pedagogikos tikslų šiandien yra jaunimo etninės muzikinės kultūros ugdymas. Etninis menas – vienas pagrindinių svertų, lemiančių etninio identiteto formavimą globalizacijos iššūkių metu. Etninė muzika, daina, šokis atveria jaunimui vertybes, suteikia gyvenimo estetikos pagrindą. Todėl etninis instrumentinis muzikavimas turi būti puoselėjamas ir skatinamas.
Straipsnyje atskleidžiamas požiūris į instrumentinį muzikavimą etniniais muzikos instrumentais kaip priemonę, padedančią ugdyti etninį ir kultūrinį tapatumą. Nagrinėjamos instrumentinio muzikavimo etniniais instrumentais problemos. Apibendrinami tyrimo rezultatai.