Didžiosios Britanijos aukštojo mokslo kaita XX–XXI a.

Authors

  • Daiva Karužaitė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2015.064

Pagrindiniai žodžiai:

aukštasis mokslas, Didžioji Britanija, masinis aukštasis mokslas, kaita, reforma, kokybė

Santrauka

Straipsnyje apžvelgiama Didžiosios Britanijos aukštojo mokslo raida ir esminiai pokyčiai XX–XXI a. Šalyje nuo XX a. 6-ojo dešimtmečio vyksta aukštojo mokslo masiškėjimo procesas – didėja aukštojo mokslo institucijų įvairovė, gyventojų dalis, įgyjanti aukštąjį išsilavinimą, taip pat didėja moterų dalis joje. Šie pokyčiai neišvengiamai paveikė aukštojo mokslo finansavimo sistemą – ilgą laiką Didžiojoje Britanijoje aukštasis mokslas buvo finansuojamas valstybės, tačiau XX a. 10-ajame dešimtmetyje įvykusi finansinė krizė privertė ieškoti kitų aukštojo mokslo finansavimo modelių, pirmą kartą įvedant studijų mokestį. Tapo itin svarbus aukštojo mokslo kokybės klausimas. Tai paskatino Didžiąją Britaniją sukurti aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo politiką.

Atsisiuntimai

Publikuota

2015-03-05

Kaip cituoti

Karužaitė, D. (2015). Didžiosios Britanijos aukštojo mokslo kaita XX–XXI a. Pedagogika / Pedagogy, 117(1), 16–32. https://doi.org/10.15823/p.2015.064

Numeris

Skyriai

Straipsniai