Daugiakultūrio ugdymo Kanadoje istorinės dimensijos
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2015.063Pagrindiniai žodžiai:
daugiakultūrė socialinė politika, daugiakultūris švietimas, KanadaSantrauka
Straipsnyje analizuojama Kanados daugiakultūrė politika. Pateikiami pagrindiniai Kanados istoriniai etapai, kurie yra siejami su daugiakultūre politika. Analizuojama Kanados patirtis sprendžiant ir efektyviai reguliuojant nacionalinius vidinius konfliktus. Ši patirtis, kaip teigia autorius, ypač aktuali Ukrainos visuomenei. Straipsnio tikslas yra išnagrinėti Kanados daugiakultūrę istorinę raidą ir pateikti daugiakultūrės politikos ir švietimo sąsajas.
Mokykla, švietimas eina demokratijos keliu. Tai daugialypis ir problemiškas procesas, turintis bendrų bruožų, nepaisant šalyse, regionuose vyraujančių skirtingų socialinių, politinių, etninių sąlygų. Demokratinis ugdymas grindžiamas pliuralizmo, įvairovės, kaitos idėjomis, kurios keičia mokymo turinį. Šiandieniame pasaulyje daugiakultūris švietimas yra neatsiejamas nuo vyraujančių etninių grupių ir jų identiteto. Galimos dvi atskirų tautų išlikimo ir raidos kryptys. Pirma, kad didžiosios etninės grupės sunaikins mažų etninių grupių identitetą ir juo grindžiamą švietimą. Antra, konstruktyvus dialogas tarp etninių grupių vaidina svarbų vaidmenį švietimo srityje.