Daugiakultūrio ugdymo Kanadoje istorinės dimensijos

Authors

  • Ivan Stepanovich Bakhov Interregional Academy of Personnel Management, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2015.063

Pagrindiniai žodžiai:

daugiakultūrė socialinė politika, daugiakultūris švietimas, Kanada

Santrauka

Straipsnyje analizuojama Kanados daugiakultūrė politika. Pateikiami pagrindiniai Kanados istoriniai etapai, kurie yra siejami su daugiakultūre politika. Analizuojama Kanados patirtis sprendžiant ir efektyviai reguliuojant nacionalinius vidinius konfliktus. Ši patirtis, kaip teigia autorius, ypač aktuali Ukrainos visuomenei. Straipsnio tikslas yra išnagrinėti Kanados daugiakultūrę istorinę raidą ir pateikti daugiakultūrės politikos ir švietimo sąsajas.
Mokykla, švietimas eina demokratijos keliu. Tai daugialypis ir problemiškas procesas, turintis bendrų bruožų, nepaisant šalyse, regionuose vyraujančių skirtingų socialinių, politinių, etninių sąlygų. Demokratinis ugdymas grindžiamas pliuralizmo, įvairovės, kaitos idėjomis, kurios keičia mokymo turinį. Šiandieniame pasaulyje daugiakultūris švietimas yra neatsiejamas nuo vyraujančių etninių grupių ir jų identiteto. Galimos dvi atskirų tautų išlikimo ir raidos kryptys. Pirma, kad didžiosios etninės grupės sunaikins mažų etninių grupių identitetą ir juo grindžiamą švietimą. Antra, konstruktyvus dialogas tarp etninių grupių vaidina svarbų vaidmenį švietimo srityje.

Atsisiuntimai

Publikuota

2015-03-05

Kaip cituoti

Bakhov, I. S. (2015). Daugiakultūrio ugdymo Kanadoje istorinės dimensijos. Pedagogika / Pedagogy, 117(1), 7–15. https://doi.org/10.15823/p.2015.063

Numeris

Skyriai

Straipsniai