Agresyvus Serbijos mokinių elgesys
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2015.015Pagrindiniai žodžiai:
agresija, veiksmas, reakcija, smurtasSantrauka
Agresyvus elgesys yra sudėtingas reiškinys, kuris sulaukia vis daugiau dėmesio, nes jo apraiškos dabartiniame pasaulyje vis dažnėja. Deja, ilgalaikiai tyrimai šioje srityje nepateikė jokių galutinių kovos su šia problema sprendimų. Mokykla, kaip institucija, tradiciškai laikoma saugia vieta vaikams, šiandien tampa vieta, kurioje auga agresyvių mokinių skaičius. Tai ir yra agresyvaus mokinių elgesio nagrinėjimo priežastis. Mokyklos klimatas, darbo organizavimas gali tapti tiek mokinių saugumo faktoriumi, tiek probleminio elgesio priežastimi. Mokykloje atsiranda daugybė socialinių situacijų ir užmezgama daug socialinių kontaktų. Kai kurie iš jų gali daryti įtaką agresyvaus elgesio atsiradimui. Todėl yra svarbu nustatyti, kokios kasdienės mokyklinės situacijos galėtų būti potencialiais agresijos apraiškų šaltiniais. Tyrimo tikslas yra nustatyti, kokio tipo agresyvus elgesys stebimas mokyklose ir kokios mokyklinės situacijos gali sukeli agresyvaus elgesio apraiškas. Agresijos mastas tarp pradinės ir vidurinės mokyklų mokinių yra ypač didelis su visomis dramatiškomis tokio elgesio pasekmėmis, nors tyrimai rodo, kad agresijos ir smurto apraiškų lygis pagal mokinių amžiaus grupes Serbijoje yra žemesnis nei kitų šalių vidurkis.