Epistemologiniai ir metodologiniai tarptautinių mokyklinių vadovėlių tyrimų aspektai
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2015.014Pagrindiniai žodžiai:
mokykliniai vadovėliai, vadovėlių analizė, vadovėlių tyrimų epistemologija, vadovėlių tyrimų metodologijaSantrauka
Pedagogai, tėvai, švietimu besirūpinantys politikai, žiniasklaida ir kitos suinteresuotos visuomenės grupės vis dažniau kreipia dėmesį į Lietuvos mokyklose naudojamas priemones. Akivaizdu, kad sprendimai apie vadovėlių turinį, pobūdį ir funkcijas priimami nepakankamai ištyrus jų funkcionavimą ugdymo procese. Šiame straipsnyje pateikiamos užsienio šalių mokyklinių vadovėlių tyrimų tendencijos, aptartos per 2014 m. gruodžio 4 d. vykusios konferencijos „Mokymo priemonės XXI amžiuje: kūrimas ir taikymas“ plenarinį posėdį Lietuvos edukologijos universitete. Apžvelgus Lietuvoje atliktus negausius tyrimus dėl mokyklose naudojamų vadovėlių, pateikiami užsienio tyrimų aspektai, siūlantys galimų naujų krypčių šios srities tyrimams.