Žaidimas kaip vaiko kūrybos ir gyvenimo filosofija

Authors

  • Audronė Juodaitytė Šiaulių universitetas
  • Daiva Malinauskienė Šiaulių universitetas
  • Rūta Šiaučiulienė Šiaulių universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2015.012

Pagrindiniai žodžiai:

žaidimas, žaidimo prasmės, vaiko kūryba ir gyvenimo filosofija

Santrauka

Straipsnyje atskleidžiamos žaidimo kaip vaiko socialinio, kultūrinio gyvenimo ir kūrybos filosofinės prasmės. Aptariamos mokslinių diskusijų ir debatų probleminės linkmės bei aprašomas jų turinys. Atskleidžiama, kokius žaidimo klausimus akcentavo Lietuvos ir užsienio mokslininkai, ieškodami jo kūrybinių, egzistencinių, kognityvinių prasmių. Atsakoma į klausimą: kodėl mokslininkai, apibūdindami žaidimą kaip vaiko gyvenamojo pasaulio projektą teigia, jog moksline prasme šis klausimas yra labai paradoksalus. Jo paradoksalumas aiškinamas taip: kuo daugiau gilinamasi į žaidimo prasmes, tuo daugiau lieka neatsakytų klausimų apie jį. Nagrinėjamos šios mokslinių debatų ir diskusijų linkmės: žaidimo socialinės, kultūrinės, kognityvinės, kūrybinės prasmės vaiko gyvenime; žaidimo sampratų ir požymių įvairovė; vaiko motyvacijos raiška žaidime; žaidimo pedagoginės sąlygos; konstrukto „žaidžiantys vaikai“ socialinės-filosofinės prasmės.

Atsisiuntimai

Publikuota

2015-06-10

Kaip cituoti

Juodaitytė, A. ., Malinauskienė, D. ., & Šiaučiulienė, R. . (2015). Žaidimas kaip vaiko kūrybos ir gyvenimo filosofija. Pedagogika / Pedagogy, 118(2), 159–173. https://doi.org/10.15823/p.2015.012

Numeris

Skyriai

Straipsniai