Naujosios kartos mokinių informaciniai gebėjimai: metakognityvinio ir kognityvinio mąstymo aspektas

Authors

  • Palmira Pečiuliauskienė Lietuvos edukologijos universitetas
  • Džeraldas Dagys Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2015.08

Pagrindiniai žodžiai:

informaciniai gebėjimai, kognityvinis mąstymas, metakognityvinis mąstymas

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjamas pagrindinės mokyklos mokinių informacinis raštingumas pagal teorinio informacinio raštingumo modelio komponentus: 1) tikslo ir informacijos poreikio suvokimas; 2) informacijos paieškos strategijos nustatymas ir informacijos pasiekimas; 3) informacijos atranka ir tvarkymas, 4) informacijos panaudojimas nustatytam tikslui pasiekti; 5) etiškas ir legalus informacijos naudojimas. Palyginami mokinių informacinio raštingumo gebėjimai, ieškoma atsakymo į klausimą, kokio pobūdžio gebėjimai geriau išreikšti, kaip jie susiję su metakognityviniu ir kognityviniu mąstymu.

Atsisiuntimai

Publikuota

2015-06-10

Kaip cituoti

Pečiuliauskienė, P., & Dagys, D. (2015). Naujosios kartos mokinių informaciniai gebėjimai: metakognityvinio ir kognityvinio mąstymo aspektas. Pedagogika / Pedagogy, 118(2), 99–111. https://doi.org/10.15823/p.2015.08

Numeris

Skyriai

Straipsniai