Psichologo veiklos prioritetai įtraukiojo ugdymo kontekste
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2015.07Pagrindiniai žodžiai:
įtraukusis ugdymas, švietimo sistemoje dirbantis psichologas, vaiko psichologinė sveikata ir gerovė, mokslo ir praktikos geroji patirtisSantrauka
Švietimo sistemoje dirbantys psichologai atlieka svarbų vaidmenį įtraukiojo ugdymo kontekste. Švietimo sistemoje dirbančių psichologų veiklos prioritetas įtraukiojo ugdymo aplinkoje yra vaiko psichologinės sveikatos ir gerovės stiprinimas mokslo ir gerosios patirties lygmeniu. Stebima vaiko psichologinės sveikatos moksle vartojamų sąvokų, taip pat ir tyrimų bei prevencinių ir ugdomųjų programų įvairovė. Juos sujungia mokinių sveikatos pirminė prevencija, kurios siekis yra mažinti simptomus ar problemų pavojus bei gerinti gyvenimo kokybę. Prieinama prie išvados, kad stokojama vaiko psichologinės sveikatos mokslinių tyrimų bei taikomojo pobūdžio programų veiksmingumo rezultatų palyginimo, mokslo ir praktikos integracijos, kompleksinių prevencijos programų, bendradarbiavimo tarp įvairių šalių, ugdymo įstaigų, ugdymo pakopų bei specialistų įtraukiojo ugdymo aplinkoje.