Matematikos mokytojai kuria naujas didaktines priemones: technologijų įvaldymas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2015.028Pagrindiniai žodžiai:
veiklos teorija, didaktiniai įrankiai, matematikos mokymas, technologiniai ištekliaiSantrauka
Pagrindinė šiame straipsnyje nagrinėjama problema yra procesų, kurių metu mokytojai naudoja, atkartoja, pritaiko ir tobulina vadovėlių užduotis, pasitelkdami technologinius išteklius (CD-ROOM kompaktinių plokštelių ir interneto tinklaraščių medžiagą), analizė aktyvumo teorijos paradigmos kontekste. Tyrimo tikslas – nustatyti mokytojų naudojamas veiksmų schemas mokymosi procese pasitelkiant šiuos technologinius elementus. Du iš straipsnio autorių talkina Portugalijos vidurinių mokyklų matematikos mokytojams vertinant mokymosi užduočių, susijusių su naujų technologinių išteklių naudojimu, įgyvendinimą mokymosi procese ir atliekant mokymo veiklos grįžtamojo ryšio analizę. Duomenys buvo gauti apklausiant mokinius ir dėstytojus bei analizuojant mokytojų refleksiją apie veiklas klasėse, aptariant jas mokytojų mokymų metu. Tyrimas parodė, kad mokytojai planuoja suderintas užduotis, siekdami integruoti technologinius išteklius, pritaikydami juos prie technologinės savo mokyklos aplinkos. Kita vertus, buvo atskleisti kai kurie sunkumai atliekant grįžtamojo ryšio vertinimą.