Komunikacinę kompetenciją ugdančios veiklos mokymosi priemonėse jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikams
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2015.025Pagrindiniai žodžiai:
komunikacinė kompetencija, komunikaciniai gebėjimai, mokymo priemonės – vadovėliai 1–4 klasėms, mokymosi veiklos, užduočių pateiktis, vaidybinė veiklaSantrauka
Straipsnio tikslas – atskleisti komunikacinę kompetenciją ugdančias veiklas mokymosi priemonėse (lietuvių kalbos „Pupa“, pasaulio pažinimo „Gilė“ ir matematikos „Riešutas“ vadovėlių 1–4 klasėms komplektuose). Mokymosi veiklos nagrinėjamos komunikacinės kompetencijos ugdymo aspektu – ieškoma sąsajų su komunikacinių gebėjimų ugdymu. Rengiant medžiagą taikyti mokslinės literatūros ir turinio (angl. content) analizės metodai. Tyrimu atskleista, kad komunikaciniams gebėjimams ugdyti skiriama pakankamai dėmesio: pirmoje ir antroje klasėse daugiau veiklų, kurios ugdo klausymą ir kalbėjimą, trečioje ir ketvirtoje – klausymą, kalbėjimą bei skaitymą. Mažiau dėmesio skiriama vaidybinei veiklai, kuri mokiniams padėtų kūrybingai veikiant įgyti komunikacinių žinių, gebėjimų bei vertybinių nuostatų.