Edukacinės sąveikos pokyčiai produktyviojo mokymosi sąlygomis

Authors

  • Auksė Petruškevičiūtė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2015.037

Pagrindiniai žodžiai:

ankstyvasis pasitraukimas iš švietimo sistemos, edukacinė inovacija, edukacinė sąveika, pedagoginė sąveika, produktyvusis mokymasis

Santrauka

Straipsnyje pristatoma edukacinė inovacija Lietuvos švietimo sistemoje – produktyvusis mokymasis, kurio teorinės paradigmos ir metodų sistema leidžia pedagoginę sąveiką išplėsti iki edukacinės sąveikos. Į jauno žmogaus ugdymosi procesą sistemiškai įtraukiami jo aplinkoje esantys socialiniai veikėjai: kiti mokiniai, vietos bendruomenė, įvairūs darbo rinkos subjektai. Mokinys, padedamas mokytojo ir kitų ugdymosi proceso dalyvių, konstruoja jo individualius poreikius atliepiantį ugdymosi turinį, o mokinio ugdymosi procesas mokykloje integruojamas į mokymąsi jo paties pasirinktose praktinio mokymosi vietose.
Produktyvusis mokymasis pristatomas kaip alternatyviojo ugdymosi kryptis Lietuvos švietimo sistemoje ir yra orientuotas į ilgalaikes mokymosi nesėkmes patiriančius ir esančius ankstyvojo pasitraukimo iš švietimo sistemos rizikos grupėje IX–X klasių mokinius.
Straipsnyje pristatomi tyrimo rezultatai, iliustruojantys edukacinės sąveikos, vykstančios produktyviojo mokymosi sąlygomis, nulemtus pokyčius mokinio, mokytojo ir mokyklos lygmenimis ir pagrindinius edukacinės sąveikos kūrimosi naujomis sąlygomis trikdžius.
Vadovaujantis empirinio tyrimo rezultatais, galima teigti, kad produktyvusis mokymasis gali būti perkeliamas ir diegiamas Lietuvos švietimo sistemoje kaip pasiteisinusi veiksminga pedagoginė sistema.
Tyrimo rezultatai ir išvados aktualios švietimo politikams, tyrėjams ir praktikams, ieškantiems naujų veiksmingų ugdymo(si) procesų konstravimo galimybių ir išsamiau analizuojantiems edukacinės sąveikos fenomeną.

Atsisiuntimai

Publikuota

2015-12-18

Kaip cituoti

Petruškevičiūtė, A. (2015). Edukacinės sąveikos pokyčiai produktyviojo mokymosi sąlygomis. Pedagogika / Pedagogy, 120(4), 42–60. https://doi.org/10.15823/p.2015.037

Numeris

Skyriai

Straipsniai