Vadovėlių atitiktis humanistinės ugdymo paradigmos idėjų pagrindu reformuojamo Lietuvos švietimo asmens ugdymo tikslams kaip kokybės sąlyga
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2015.036Pagrindiniai žodžiai:
ugdymo paradigma, asmens ugdymo tikslai, vadovėlis, kokybėSantrauka
Straipsnis parengtas vadovėlių, mokymo priemonių politikos formuotojų, kūrėjų, leidėjų ir vertintojų nuolatinio diskurso kontekste: kokie vadovėlių, mokymo priemonių rengimo orientyrai užtikrintų jų kokybę. Keliama tyrimo problema: kaip reformos laikotarpiu vadovėlių kokybę reglamentuojančių dokumentų nuostatos orientuotos humanistinės ugdymo paradigmos idėjų pagrindu reformuojamo Lietuvos švietimo asmens ugdymo tikslams įgyvendinti. Tyrimas atliekamas societariniu lygmeniu, taikoma kokybinė tyrimo strategija, dokumentinio tyrimo metodas. Dokumentinių šaltinių analizės pagrindu prieinama prie išvados, kad vadovėlių kokybės reglamentavimo srityje per visą švietimo reformos laikotarpį tvari paradigminė sumaištis.