5–8 klasių istorijos vadovėlių užduočių tinkamumas mokinių istorijos pasiekimams ugdyti(s)

Authors

  • Linas Jašinauskas Ugdymo plėtotės centras
  • Rasa Žiburytė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2016.12

Pagrindiniai žodžiai:

istorijos vadovėliai, Istorijos bendrosios programos, istorijos mokymas, mokinių istorijos pasiekimai, užduotys

Santrauka

Straipsnyje pateikiami 5–8 klasių istorijos vadovėlių užduočių tyrimo rezultatai. Taikant turinio (angl. content) analizę, nagrinėtas vadovėlių užduočių tinkamumas ugdyti(s) mokinių istorijos pasiekimams, apibrėžtiems Bendrosiose programose. Gauti tyrimų duomenys atskleidė, kad istorijos vadovėlių užduotys tik iš dalies tinka Bendrosiose programose apibrėžtiems pasiekimams ugdyti(s). Daugiau negu pusei užduočių atlikti reikalingos tik mokinių žinios ir supratimas apie vadovėlyje aprašomas istorines asmenybes, įvykius ar reiškinius. Vadovėlių užduotys mokiniams sudaro galimybes labiausiai ugdyti(s) istorinės raidos supratimo ir istorijos tyrimo bei interpretavimo gebėjimus. Labai mažai vadovėliuose pateikta užduočių, kurios skatina ugdyti(s) orientavimosi istoriniame laike ir erdvėje gebėjimus.

Atsisiuntimai

Publikuota

2016-04-22

Kaip cituoti

Jašinauskas, L., & Žiburytė, R. (2016). 5–8 klasių istorijos vadovėlių užduočių tinkamumas mokinių istorijos pasiekimams ugdyti(s). Pedagogika, 121(1), 171–186. https://doi.org/10.15823/p.2016.12

Numeris

Skyriai

Straipsniai