Subkultūrų poveikis ugdymo procesui mokykloje: paauglių, priklausančių subkultūroms, požiūris
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2016.09Pagrindiniai žodžiai:
pedagogas, paauglys, subkultūra, mokyklaSantrauka
Straipsnyje analizuojamas subkultūroms priklausančių paauglių požiūris į subkultūrų daromą poveikį ugdymo(si) procesui mokykloje bei pristatoma šių paauglių nuomonė apie subkultūrų pripažinimą ir vertinimą visuomenėje. Siekiant giliau suprasti subkultūrų poveikį paauglių ugdymo(si) procesui mokykloje, 2014 m. kovo–balandžio mėn. buvo atliktas bandomasis kokybinis tyrimas. Tyrimo, kuriuo siekta atskleisti alternatyvioms subkultūroms priklausančių paauglių nuomones apie jų subkultūrinio gyvenimo būdo daromą poveikį jų ugdymo(si) pasiekimams, elgesiui ir bendravimui su mokytojais, rezultatai leidžia teigti, kad šiems paaugliams mokslai sekasi panašiai kaip ir kitiems jų klasės draugams, tačiau, subkultūroms priklausančių paauglių nuomone, aplinkiniai dažniausiai mano, kad pastariesiems mokslai nesiseka. Aplinkiniai neieško kitų šių mokinių nesėkmės priežasčių. Požiūrį į subkultūroms priklausančių paauglių ir visuomenės elgesio tradicijų ir pasaulėžiūros neatitikimą nerekomenduotina traktuoti kaip sąmoningą normų nesilaikymą ar nusistovėjusių taisyklių pažeidinėjimą. Racionaliau subkultūrą pripažinti kaip galimą nusistovėjusios kultūros alternatyvą ar jos atmainą gausioje pokyčių erdvėje.