Matematinio kūrybingumo ugdymas mokantis logiškai tiksliai samprotauti II klasėje

Authors

  • Vaiva Grabauskienė Lietuvos edukologijos universitetas
  • Oksana Mockaitytė-Rastenienė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2016.02

Pagrindiniai žodžiai:

matematinis samprotavimas, aktyvus mokymasis, matematinio kūrybingumo ugdymas, samprotavimo klaidos, pradinis ugdymas

Santrauka

Straipsnyje mokinių matematinio kūrybingumo raiškos aspektu analizuojamas matematinio samprotavimo gebėjimų ugdymas pradinėse klasėse. Mokinių matematinis kūrybingumas čia suprantamas kaip sintakse grindžiamo matematinio samprotavimo papildymas semantika, padedančia sukurti netikėtą ir originalų rezultatą, pritaikomą duotoje realioje situacijoje. Matematinio samprotavimo gebėjimų ugdymui taikyta originali tikslingai sukurtų praktinių matematinio tyrinėjimo veiklų sistema, grindžiama principu konkretu–schematiška–abstraktu. Tyrinėjimo užduotys parinktos remiantis matematinių taisyklių loginio pagrindimo pradinių klasių mokiniams modeliu. I–II klasių mokinių klaidų kokybinė ir kiekybinė analizė parodė, kad kontrolinės ir eksperimentinės klasių kontrolinėse užduotyse padarytų klaidų pobūdis ir kiekis skiriasi. Eksperimentinės klasės mokinių atliktose užduotyse rasta mažiau semantikos klaidų. Tai rodo, kad matematinio samprotavimo mokymasis pradinėse klasėse taikant principą konkretu–schematiška–abstraktu sudaro geresnes nei mokykloje įprasta sąlygas matematiniam kūrybingumui pasireikšti.

Atsisiuntimai

Publikuota

2016-04-22

Kaip cituoti

Grabauskienė, V., & Mockaitytė-Rastenienė, O. (2016). Matematinio kūrybingumo ugdymas mokantis logiškai tiksliai samprotauti II klasėje. Pedagogika, 121(1), 23–40. https://doi.org/10.15823/p.2016.02

Numeris

Skyriai

Straipsniai