Tėvų požiūris į vaikų išgyvenamus socialinius sunkumus ir jų įveikos būdus adaptacijos pradinėje mokykloje laikotarpiu, baigus programą „Zipio draugai“

Authors

  • Violeta Rimkevičienė Lietuvos edukologijos universitetas
  • Vijolė Mauragienė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2016.41

Pagrindiniai žodžiai:

socialiniai įgūdžiai, socialiniai sunkumai, programa „Zipio draugai“, streso įveika ir streso įveikos strategijos

Santrauka

Straipsnyje pristatomi tyrimo rezultatai apie tėvų požiūrį į vaikų išgyvenamus sunkumus adaptacijos mokykloje laikotarpiu, baigus tarptautinę programą „Zipio draugai“. Išanalizavus tėvų atsakymus nustatyta, kad programa „Zipio draugai“ padėjo vaikams adaptuotis mokykloje, įveikti iškilusius sunkumus. Baigusių programą vaikų bendra emocinė savijauta buvo geresnė, jie lengviau priprato prie mokyklos tvarkos. Analizuojant tyrimo rezultatus paaiškėjo, kad tėvai pastebėjo vaikų, baigusių programą „Zipio draugai“, bandymus aktyviai spręsti problemas, kreiptis pagalbos, bandyti padėti draugams, dažniau rodyti iniciatyvą, savarankiškumą ir gebėjimus sprendžiant problemas adaptacijos mokykloje laikotarpiu. Vaikai, baigę programą „Zipio draugai“, dažniau bandė padėti įveikti sunkumus kitiems, patys sėkmingiau įveikė problemas.

Tyrimo rezultatai atskleidė, kad vaikai, kurie baigė programą „Zipio draugai“, geriau prisitaikė prie mokyklos nei kontrolinės grupės vaikai. Rezultatai parodė, kad vaikai, baigę programą „Zipio draugai“, turėjo mažiau problemų savireguliacijos, mokymosi ir drausmės klausimais, naudojo daugiau skirtingų streso įveikos strategijų nei kontrolinės grupės vaikai. Taigi rezultatai rodo, kad vaikai, kurie baigė programą „Zipio draugai“, gavo aukštesnius elgesio ir emocinio prisitaikymo prie mokyklos vertinimus ir išsiskyrė daugiau teigiamomis reakcijomis į naują mokyklos aplinką.

Atsisiuntimai

Publikuota

2016-09-02

Kaip cituoti

Rimkevičienė, V. ., & Mauragienė, V. (2016). Tėvų požiūris į vaikų išgyvenamus socialinius sunkumus ir jų įveikos būdus adaptacijos pradinėje mokykloje laikotarpiu, baigus programą „Zipio draugai“. Pedagogika / Pedagogy, 123(3), 172–186. https://doi.org/10.15823/p.2016.41

Numeris

Skyriai

Straipsniai