Andragogo vaidmenų raiška modernioje visuomenėje

Authors

  • Kęstutis Trakšelys Lietuvos edukologijos universitetas
  • Rūta Marija Andriekienė Klaipėdos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2016.34

Pagrindiniai žodžiai:

andragogas, andragogo vaidmenys, moderni visuomenė

Santrauka

Straipsnyje analizuojama, kaip modernioje visuomenėje reiškiasi suaugusiųjų švietimas. Moderni visuomenė sureikšmina švietimą, nes jis suteikia galimybę tobulėti, socialinį mobilumą, karjeros galimybes. Suaugęs asmuo tokioje visuomenėje jaučiasi nesaugus, tad geras išsilavinimas tampa ir socialinio saugumo garantu. Nuo to, kaip visuomenėje yra organizuotas švietimas, priklauso ir švietimo paslaugų kokybė bei nauda, ir tikslingumas. Kad suaugusiųjų švietimas taptų profesionalus, šia veikla turi užsiimti suaugusiųjų švietėjas profesionalas – andragogas.

Straipsnyje pristatomi ir, remiantis moksline literatūra, aptariami andragogo vaidmenys ir jų funkcijos. Andragogų vaidmenys, jų analizė labai aktuali andragogų profesionalizacijai, nes Lietuvoje dar nėra įteisinta andragogo pareigybė, tačiau pati veikla realiai egzistuoja. Tad šiame straipsnyje ir pateikiami bei analizuojami heterogeniniai andragogų vaidmenys šiandienėje besikeičiančioje suaugusiųjų švietimo realybėje, jų reali raiška įvairiose kitose suaugusiųjų švietimo veikėjų pareigybėse.

Atsisiuntimai

Publikuota

2016-09-02

Kaip cituoti

Trakšelys, K. ., & Andriekienė, R. M. (2016). Andragogo vaidmenų raiška modernioje visuomenėje. Pedagogika / Pedagogy, 123(3), 67–85. https://doi.org/10.15823/p.2016.34

Numeris

Skyriai

Straipsniai