Sociolingvistinių veiksnių įtaka rusiškų gimnazijų moksleivių lietuvių kalbos gramatiniam taisyklingumui

Authors

  • Justina Bružaitė-Liseckienė Vilniaus universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2020.137.9

Pagrindiniai žodžiai:

sociolingvistiniai veiksniai, dvikalbystė, lietuvių kalba, rusiškos gimnazijos, gramatinis taisyklingumas, objekto raiška

Santrauka

Straipsnyje analizuojama sociolingvistinių veiksnių įtaka rusiškų gimnazijų moksleivių lietuvių kalbos gramatiniam taisyklingumui. Apžvelgiama, kaip moksleiviai reiškia veiksmažodžio valdomą objektą skirtingo pobūdžio lietuvių kalbos užduotyse. Atlikta statistinė tiesinių mišriųjų modelių analizė atskleidė, kad tam, kaip taisyklingai moksleiviai reiškia objektą, poveikio turi amžius, kuriuo moksleiviai įsisavino lietuvių kalbą, dainų lietuvių kalba klausymosi įpročiai.  

Atsisiuntimai

Publikuota

2020-06-04

Kaip cituoti

Bružaitė-Liseckienė, J. (2020). Sociolingvistinių veiksnių įtaka rusiškų gimnazijų moksleivių lietuvių kalbos gramatiniam taisyklingumui. Pedagogika / Pedagogy, 137(1), 156–175. https://doi.org/10.15823/p.2020.137.9

Numeris

Skyriai

Straipsniai