Ispanijos pirmosios pakopos pradinių mokyklų vadovėlių grafiniai vaizdai. Lyčių, kultūros ir funkcinės įvairovės tyrimas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2019.136.5Pagrindiniai žodžiai:
įvairovė, nuotraukos, iliustracijos, vadovėliai, pradinis ugdymasSantrauka
Šiandieninėje mokykloje labai svarbus teigiamas požiūris į bendravimą, kultūrų sąveiką bei įvairovės supratimą. Tai yra svarbiausias mokymosi veiksnys. Vadinasi, mokyklos bus įtraukiančios ir tarpkultūrinės: jos priims įvairovę kaip papildomą praturtinančią vertybę, skatinančią mokyklų sambūvį. Vis dėlto šiuo metu mūsų laukia sudėtingas iššūkis, nes ugdymo įvairovė turi rasti pusiausvyrą tarp folklorinio išaukštinimo ir kompensuojamojo mokymo programų traktavimo.
Šio tyrimo tikslas – apžvelgti paveikslėlių pavyzdžius, atrinktus iš Ispanijos pradinio ugdymo vadovėlių. Didžiausias dėmesys buvo skirtas trims skirtingiems aspektams: lyčių, funkcinės ir kultūrinės įvairovės. Iš viso buvo išanalizuoti 528 paveikslėliai iš trijų skirtingų vadovėlių, kuriuos publikavo pagrindinės Ispanijos leidyklos.
Tyrimas patvirtino, kad Ispanijos pradinės mokyklos vadovėliuose padaryta didelė pažanga užtikrinant vienodą vyrų ir moterų atstovavimą. Rezultatai parodė lygų lyčių atstovavimą. Vis dėlto dar yra kur tobulėti, jei norima, kad moters vaidmuo atitiktų realybę. Ispanijos vadovėliuose vis dar nepakankamai pateikiama kultūrinės ar funkcinės įvairovės grafinių iliustracijų. Būtina įdėti daugiau pastangų, kad vadovėliai perteiktų realybę klasėse ir kad įvairovė taptų standartizuota mokyklose.