Mokinių pasitikėjimas savo gamtamokslinių dalykų gebėjimais ir vidinė gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvacija: savivokos ir saviveiksmingumo aspektas

Authors

  • Palmira Pečiuliauskienė Vytauto Didžiojo universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2020.137.8

Pagrindiniai žodžiai:

pasitikėjimas gamtamokslinių dalykų gebėjimais, gamtamokslinė savivoka, gamtamokslinis saviveiksmingumas, vidinė gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvacija

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjama Lietuvos mokinių, kurie dalyvavo tarptautiniame TIMSS 2015 tyrime, pasitikėjimas savo gamtamoksliniais gebėjimais ir vidinė gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvacija. Tyrimo tikslas – atskleisti mokinių pasitikėjimo savo gamtamoksliniais gebėjimais ir vidinės gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvacijos sąsajas. Teorinis tyrimo pagrindas – Lūkesčių-Verčių teorija (angl. Expectation-Values Theory – EVT). Tyrimas grindžiamas dviem esminiais šios teorijos komponentais: savivoka (angl. self-concept) ir saviveiksmingumu (angl. self-efficacy).
Tyrimo tikslui pasiekti buvo taikoma tiriamoji faktorinė analizė (angl. Exploratory Factor Analysis – EFA) ir koreliacinė analizė. EFA išryškino du esminius mokinių pasitikėjimo savo gamtamoksliais gebėjimais veiksnius: gamtamokslinių dalykų mokytojų žodiniai paskatinimai (angl. social persuasion) ir mokinių gamtamokslinių dalykų gebėjimų pokyčių įsivertinimas per laiką (angl. temporal comparison).
Koreliacinė analizė parodė, kad žemesni, tačiau statistiškai reikšmingi koreliacijos koeficientai nustatyti tarp visų mokinių vidinės mokymosi motyvacijos kintamųjų ir gamtamokslinių dalykų mokytojų žodinių paskatinimų. Aukštesni koreliacijos koeficientai nustatyti tarp visų mokinių vidinės gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvacijos kintamųjų ir jų gamtamokslinių dalykų gebėjimų įsivertinimo.

Atsisiuntimai

Publikuota

2020-06-04

Kaip cituoti

Pečiuliauskienė, P. (2020). Mokinių pasitikėjimas savo gamtamokslinių dalykų gebėjimais ir vidinė gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvacija: savivokos ir saviveiksmingumo aspektas. Pedagogika / Pedagogy, 137(1), 138–155. https://doi.org/10.15823/p.2020.137.8

Numeris

Skyriai

Straipsniai