Pirmasis Vilniaus katedros mokyklos „paminėjimas“ 1397 m.: tarp mitų ir faktų

Authors

  • Aivas Ragauskas Vilniaus universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/istorija.2023.130.1

Pagrindiniai žodžiai:

Vilniaus vyskupija, katedrinė mokykla, viduramžiai, švietimo istorija, XIV amžius

Santrauka

Anotacija. Straipsnio tikslas – remiantis pirminiais šaltiniais ir istoriografija dekonstruoti Jano Kurčevskio (1854–1916) XX a. pradžioje pradėtą ir tarptautinėje istoriografijoje locus communis tapusią klaidingą 1397 m., kaip pirmojo Vilniaus katedros mokyklos paminėjimo, istoriografinę tradiciją ir pasiūlyti kitokią nei „mokykla“, kalbiškai pagrįstą ir istoriškai galimą lotyniško termino „stubella“ reikšmę (reikšmes). Tyrime naudojami įvairūs pirminiai dokumentiniai bei leksikografiniai šaltiniai ir istoriografija. Duomenys apdorojami pasitelkus naratyvinį, analizės ir sintezės bei istoriografinį metodus, taip pat leksikografinio ir retrospektyvinių metodų elementus. Tyrimo rezultatai išdėstyti trijose straipsnio dalyse ir išvadose.

Atsisiuntimai

Download data is not yet available.

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-01-21

Kaip cituoti

[1]
Ragauskas, A. 2024. Pirmasis Vilniaus katedros mokyklos „paminėjimas“ 1397 m.: tarp mitų ir faktų. History / Istorija. 130, 2 (saus. 2024), 5–40. DOI:https://doi.org/10.15823/istorija.2023.130.1.

Numeris

Skyriai

Straipsniai