Mokytojų ir mokinių pedagoginė sąveika: mitologizuotas vs realus pasaulis

Authors

  • Audronė Juzė Juodaitytė Šiauliai University, Lithuania
  • Daiva Malinauskienė Šiauliai University, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2018.25

Pagrindiniai žodžiai:

pedagoginė sąveika, mitologinis mąstymas, mokslinis mąstymas, mitas

Santrauka

Straipsnyje atskleidžiamas mokytojo ir mokinio pedagoginės sąveikos sudėtingumas, jos daugiaprasmiškumas. Pedagoginės sąveikos aiškinimas reikalauja gilaus mokslinio – filosofinio bei praktinio – konstruktyvistinio realybės suvokimo. Nurodoma, jog pedagoginė sąveika gali būti grindžiama dviem kultūromis: viena iš jų aiškina realybę praeityje atsiradusio supratimo pagrindu, antra – dabarties pedagogo kultūrai būdingais principais. Atskleidžiama pedagoginių mitų, mitologemų sąveika. Apibūdinama, kaip šie dariniai funkcionuoja pedagoginėje realybėje. Mitologinis mąstymas nagrinėjamas paraleliai su moksliniu. Aiškinama, kaip mokslinė idėja pedagoginėje praktikoje virsta mitu, nes ne visuomet yra paisoma kultūros kontekstų įvairovės bei stokojama supratimo, į kurią ugdymo kultūrą mokslinė idėja apeliuoja.

Author Biographies

Audronė Juzė Juodaitytė, Šiauliai University, Lithuania

Šiauliai University, Department of Education

Daiva Malinauskienė, Šiauliai University, Lithuania

Šiauliai University, Department of Education

Atsisiuntimai

Publikuota

2018-06-20

Kaip cituoti

Juodaitytė, A. J., & Malinauskienė, D. (2018). Mokytojų ir mokinių pedagoginė sąveika: mitologizuotas vs realus pasaulis. Pedagogika / Pedagogy, 130(2), 105–115. https://doi.org/10.15823/p.2018.25

Numeris

Skyriai

Straipsniai