Švietimo sistemų efektyvumas ir našumas kintančių švietimo paradigmų kontekste
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2018.20Pagrindiniai žodžiai:
efektyvumas, našumas, sociokultūrinė ir ekonominė švietimo paradigmosSantrauka
Straipsnyje nagrinėjamas sociokultūrinės ir ekonominės švietimo paradigmos susidūrimas. Svarstomas neoliberalizmo poveikis švietimo tikslams. Analizuojama naujoji viešoji vadyba, švietimo sistemoje diegianti verslo vadybos principus. Aptariamas orientacijos į rezultatus, švietimo našumo ir efektyvumo svarbos augimas. Tarptautinių tyrimų pagrindu analizuojamas išteklių ryšys su mokinių pasiekimais. Detaliau nagrinėjami švietimo efektyvumo ir našumo skirtumai išskiriant socialinės, ekonominės ir kultūrinės (SEK) ir emocinės aplinkos mokykloje poveikį pasiekimams. Efektyvumo ir našumo požiūriu apžvelgiami strateginiai Lietuvos švietimo dokumentai.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2018 Pedagogika

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.