Švietimo sistemų efektyvumas ir našumas kintančių švietimo paradigmų kontekste

Authors

  • Rimantas Želvys Vilnius University, Lithuania
  • Rita Dukynaitė Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania
  • Jogaila Vaitekaitis Vilnius University, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2018.20

Pagrindiniai žodžiai:

efektyvumas, našumas, sociokultūrinė ir ekonominė švietimo paradigmos

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjamas sociokultūrinės ir ekonominės švietimo paradigmos susidūrimas. Svarstomas neoliberalizmo poveikis švietimo tikslams. Analizuojama naujoji viešoji vadyba, švietimo sistemoje diegianti verslo vadybos principus. Aptariamas orientacijos į rezultatus, švietimo našumo ir efektyvumo svarbos augimas. Tarptautinių tyrimų pagrindu analizuojamas išteklių ryšys su mokinių pasiekimais. Detaliau nagrinėjami švietimo efektyvumo ir našumo skirtumai išskiriant socialinės, ekonominės ir kultūrinės (SEK) ir emocinės aplinkos mokykloje poveikį pasiekimams. Efektyvumo ir našumo požiūriu apžvelgiami strateginiai Lietuvos švietimo dokumentai.

Author Biographies

Rimantas Želvys, Vilnius University, Lithuania

Vilnius university, Faculty of Mathematics and Informatics, Institute of Data Science and Digital Technologies

Rita Dukynaitė, Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

Lithuanian University of Educational Sciences, Faculty of Education, Department of Education and Philosophy

Jogaila Vaitekaitis, Vilnius University, Lithuania

Vilnius university, Faculty of Mathematics and Informatics, Institute of Data Science and Digital Technologies

Atsisiuntimai

Publikuota

2018-06-20

Kaip cituoti

Želvys, R., Dukynaitė, R., & Vaitekaitis, J. (2018). Švietimo sistemų efektyvumas ir našumas kintančių švietimo paradigmų kontekste. Pedagogika / Pedagogy, 130(2), 32–45. https://doi.org/10.15823/p.2018.20

Numeris

Skyriai

Straipsniai