Kaimo ir miesto skirtingos lyties mokinių kritinio mąstymo mokantis biologijos tyrimas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2021.142.11Pagrindiniai žodžiai:
kritinio mąstymo įgūdžiai, lytis, kaimo mokyklos, miesto mokyklosSantrauka
Indonezijoje atlikti išsamūs kritinio mąstymo tyrimai. Vis dėlto yra nedaug tyrimų, kuriuose aptariamas lyties poveikis mokinių kritiniam mąstymui. Manoma, kad dėl moterų ir vyrų smegenų struktūrų skirtumų lytis turi įtakos kritinio mąstymo raidai. Mokinių kritinis mąstymas mokyklos vietos atžvilgiu dar neatskleistas. Kaimo ir miesto mokyklos suteikia mokiniams skirtingą mokymosi aplinką, kuri gali paveikti jų kritinio mąstymo raidą. Šio tyrimo tikslas – apibūdinti mokinių kritinio mąstymo įgūdžių spragas, pagrįstas lytimi ir mokyklos vieta.
Atlikta kiekybinė, neeksperimentinė ex facto metodo analizė. Imties dydis – 289 bendrojo lavinimo valstybinių ir privačių mokyklų, esančių miesto ir kaimo vietovėse (Rytų Java, Indonezija), mokiniai. Tiriamieji buvo atrinkti taikant tikslinę atsitiktinę atranką (Fraenkel ir kt., 2011), o tada suskirstyti į kategorijas pagal lytį ir mokyklos vietą (kaimo / miesto).
Siekiant įvertinti mokinių kritinio mąstymo įgūdžius, buvo kuriamas rašinio testas. Testo rezultatai buvo matuojami naudojant integruotą kritinio mąstymo rubriką, kuri buvo plėtojama pagal Zubaidah ir kt. (2015) ir adaptuota pagal Finken & Ennis (1993).
Rezultatai parodė, kad merginų kritinio mąstymo rodikliai geresni nei vaikinų, o kaimo mokiniai kritiškai mąstė geriau nei miesto mokiniai. Kita reikšminga išvada yra ta, kad kaimo mokyklų mokiniai lenkia miesto mokyklų mokinius. Todėl atsižvelgiant į demografinius rodiklius labai svarbu patobulinti mokymo programą, suteikiančią lygias galimybes visiems mokiniams – tiek vaikinams, tiek merginoms.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2021 Authors

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.