Kaimo ir miesto skirtingos lyties mokinių kritinio mąstymo mokantis biologijos tyrimas

Authors

  • Badrud Tamam Malang State University, Indonesia
  • Aloysius Duran Corebima Kanjuruhan Malang University, Indonesia
  • Siti Zubaidah Malang State University, Indonesia
  • Endang Endang Suarsini Malang State University, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2021.142.11

Pagrindiniai žodžiai:

kritinio mąstymo įgūdžiai, lytis, kaimo mokyklos, miesto mokyklos

Santrauka

Indonezijoje atlikti išsamūs kritinio mąstymo tyrimai. Vis dėlto yra nedaug tyrimų, kuriuose aptariamas lyties poveikis mokinių kritiniam mąstymui. Manoma, kad dėl moterų ir vyrų smegenų struktūrų skirtumų lytis turi įtakos kritinio mąstymo raidai. Mokinių kritinis mąstymas mokyklos vietos atžvilgiu dar neatskleistas. Kaimo ir miesto mokyklos suteikia mokiniams skirtingą mokymosi aplinką, kuri gali paveikti jų kritinio mąstymo raidą. Šio tyrimo tikslas – apibūdinti mokinių kritinio mąstymo įgūdžių spragas, pagrįstas lytimi ir mokyklos vieta. 
Atlikta kiekybinė, neeksperimentinė ex facto metodo analizė. Imties dydis – 289 bendrojo lavinimo valstybinių ir privačių mokyklų, esančių miesto ir kaimo vietovėse (Rytų Java, Indonezija), mokiniai. Tiriamieji buvo atrinkti taikant tikslinę atsitiktinę atranką (Fraenkel ir kt., 2011), o tada suskirstyti į kategorijas pagal lytį ir mokyklos vietą (kaimo / miesto).
Siekiant įvertinti mokinių kritinio mąstymo įgūdžius, buvo kuriamas rašinio testas. Testo rezultatai buvo matuojami naudojant integruotą kritinio mąstymo rubriką, kuri buvo plėtojama pagal Zubaidah ir kt. (2015) ir adaptuota pagal Finken & Ennis (1993).
Rezultatai parodė, kad merginų kritinio mąstymo rodikliai geresni nei vaikinų, o kaimo mokiniai kritiškai mąstė geriau nei miesto mokiniai. Kita reikšminga išvada yra ta, kad kaimo mokyklų mokiniai lenkia miesto mokyklų mokinius. Todėl atsižvelgiant į demografinius rodiklius labai svarbu patobulinti mokymo programą, suteikiančią lygias galimybes visiems mokiniams – tiek vaikinams, tiek merginoms.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Tamam, B., Corebima, A. D., Zubaidah, S., & Endang Suarsini, E. (2023). Kaimo ir miesto skirtingos lyties mokinių kritinio mąstymo mokantis biologijos tyrimas. Pedagogika, 142(2), 200–217. https://doi.org/10.15823/p.2021.142.11

Numeris

Skyriai

Straipsniai