Struktūrinės ir sisteminės švietimo reformos: ar struktūriniai pokyčiai gali pagerinti švietimo kokybę ir laiduoti socialinį teisingumą?

Authors

  • Rimantas Želvys Vilniaus universiteto Ugdymo mokslų institutas
  • Audronė Jakaitienė Vilniaus universiteto Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų institutas

DOI:

https://doi.org/10.15823/su.2022.57.1

Pagrindiniai žodžiai:

Struktūrinės ir sisteminės švietimo reformos, Švietimo kokybė ir socialinis teisingumas, Efektyvus švietimo valdymas

Santrauka

Per praėjusius tris dešimtmečius Lietuvos švietimas išgyveno ne vieną struktūrinę reformą. Tarp kitų švietimo pertvarkos tikslų buvo deklaruojamas ir kokybės gerinimas bei didesnio socialinio teisingumo užtikrinimas. Mūsų atlikta analizė parodė, kad, jei struktūrinės reformos nėra vykdomos kaip sudėtinė platesnės sisteminės švietimo reformos dalis, jų įgyvendinimas nelemia geresnės švietimo kokybės ir didesnio socialinio teisingumo. Struktūrinės pertvarkos gali vykti ir vyksta atsietai nuo reformų kitose švietimo srityse, tačiau tokiais atvejais nėra realu joms kelti strateginių švietimo kokybės gerinimo ar socialinio teisingumo tikslų. Struktūrinių reformų paskirtis yra spręsti konkrečius racionalaus išteklių panaudojimo ir efektyvesnio švietimo valdymo uždavinius.

Atsisiuntimai

Download data is not yet available.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-01-19

Kaip cituoti

Želvys, R., & Jakaitienė, A. (2023). Struktūrinės ir sisteminės švietimo reformos: ar struktūriniai pokyčiai gali pagerinti švietimo kokybę ir laiduoti socialinį teisingumą?. Social Education / Socialinis Ugdymas, 57(1), 6–18. https://doi.org/10.15823/su.2022.57.1

Numeris

Skyriai

I DALIS. AKTYVI ĮTRAUKTIS Į SISTEMINIUS POKYČIUS