Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių gamtamokslinės motyvacijos ugdymo(si) galimybės: mokinių požiūris

Authors

  • Agata Augustinovič Vytauto Didžiojo universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/su.2019.51.3

Pagrindiniai žodžiai:

Mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP); Gamtamokslinis ugdymas; STEM; Motyvacija

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjamos mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, motyvacijos ugdymo(si) galimybės, jiems mokantis gamtos pažinimo dalyko. STEM metodai geriausiai tinka specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams dėl to, kad mokiniai integruojami į ugdymą su visos klasės mokiniais, leidžiant jiems rinktis užduotis. Šių pamokų metu mokiniai patiria teigiamų emocijų, geba vizualiai įvertinti savo veiklos prasmingumą. Siekiant išryškinti, kaip stiprinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių gamtamokslinę mokymosi motyvaciją, pasirinktas kokybinis tyrimas. Kokybinio tyrimo metu vykdomas struktūrizuotas interviu, kurio duomenys apdoroti turinio analizės metodu. Tyrime dalyvavo 7 mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių. Apklausti mokiniai nurodo, kad jų mokymosi motyvacijai turi įtakos geri tarpusavio santykiai: mokinys – mokinys, mokytojas – mokinys, tėvai – mokinys; darbas grupėmis; kita mokymosi aplinka (pvz., lauko klasė); eksperimentai; sėkmių ir nesėkmių aptarimas, akcentuojant daromą pažangą; svarbus yra teisingas vertinimas.

Atsisiuntimai

Download data is not yet available.

Atsisiuntimai

Publikuota

2020-02-13

Kaip cituoti

Augustinovič, A. (2020). Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių gamtamokslinės motyvacijos ugdymo(si) galimybės: mokinių požiūris. Social Education / Socialinis Ugdymas, 51(1), 33–44. https://doi.org/10.15823/su.2019.51.3

Numeris

Skyriai

I DALIS. KOMPETENCIJŲ KAITA SUMANIOSIOS EDUKACIJOS KONTEKSTE