Pedagoginio turinio žinių bibliometrinis profilis
DOI:
https://doi.org/10.15823/su.2019.51.1Pagrindiniai žodžiai:
Pedagoginio turinio žinios; Mokytojų rengimas; BibliometrijaSantrauka
Šio tyrimo tikslas yra atlikti 2 092 pedagoginio turinio straipsnių, paskelbtų 1970–2019 m. (iki 2019 m. kovo 27 d.), bibliometrinę analizę ir atskleisti pedagogikos mokslo komunikacijos ypatumus ir tendencijas per pastaruosius 50 metų. Visi pedagoginio turinio straipsniai buvo ieškomi „Web of Science“ duomenų bazėje ir analizuojami, taikant bibliometrinės analizės metodą.
Taip pat buvo pasitelktas socialinių tinklų analizės metodas, siekiant nustatyti šalis, paskelbusias jungtines pedagoginio turinio studijas. Socialinių tinklų analizė padėjo nustatyti „citavimo tinklą“, atskleisti „žurnalo, autoriaus irpublikacijos“ bendravimo tinklą ir „koncepcijos ir dalyko“ raidos tendencijas. Analizuojant socialinius tinklus buvo naudojama „CiteSpace“ programa. Duomenys buvo gauti iš 2 092 straipsnių.
Bibliometrinė ir socialinių tinklų analizė atskleidė, kad daugiausia pedagoginio turinio publikacijų buvo paskelbta 2016–2019 m. Dauguma pedagoginių studijų buvo pristatyta straipsnių forma, paskelbta anglų kalba. Kalbant apie mokslininkų bendradarbiavimą, matyti, kad JAV yra mokslinės komunikacijos pedagogikos srityje pradininkė ir užima lyderio pozicijas. Terminų analizė parodė, kad straipsniuose dažniausiai vartojamos sąvokos buvo „pedagoginio turinio žinios“ ir „švietimas“. Studijose dažniausiai nagrinėti mokymo(si) technologijų ir mokymo(si) pažangos klausimai.