VEIKSNIAI, LEMIANTYS DARBUOTOJŲ ORGANIZACINĮ ĮSIPAREIGOJIMĄ TRANSPORTO PASLAUGŲ ĮMONĖSE: TEORINIS ASPEKTAS
Pagrindiniai žodžiai:
Organizacinis įsipareigojimas, darbuotojai, pasitenkinimas darbu, organizaciniai veiksniai, individualūs veiksniai, lojalumasSantrauka
Vienas iš svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijos veiklos sėkmę ir konkurencingumą, yra darbuotojai. Visos organizacijos, taip pat ir transporto įmonės, negali tinkamai siekti užsibrėžtų tikslų be kvalifikuotų ir organizacijai lojalių specialistų.
Šiandieniniame verslo pasaulyje organizacijos dažnai susiduria su kvalifikuotos darbo jėgos kaitos ir išlaikymo problemomis. Savo darbo vieta patenkinti darbuotojai linkę labiau įsipareigoti organizacijai ir siekti jos tikslų. Atlikus lietuvių ir užsienio mokslinių literatūros šaltinių analizę išsiaiškinta, kad darbuotojų lojalumą ir apsisprendimą likti organizacijoje lemia daug organizacinių ir individualių veiksnių. Mokslinėje literatūroje skirtingi autoriai akcentuoja, kad organizacijoms, siekiant išlaikyti kvalifikuotą darbo jėgą, svarbu suvokti organizacinį įsipareigojimą lemiančius veiksnius, panaudoti šias žinias stiprinant savo kolektyvą bei imtis atitinkamų žmogiškųjų išteklių valdymo priemonių tam, kad visų darbuotojų grupių lūkesčiai būtų patenkinti.