Efektyvus metaeuristinis priskyrimas siekiant pagerinti ekvivalentiškumą mažose eksperimentinėse pedagoginėse grupėse
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2019.135.1Pagrindiniai žodžiai:
efektyvus metaeuristinis priskyrimas, mokymosi įvertinimas, mažos tiriamosios ir kontrolinės grupės, grupių ekvivalentiškumasSantrauka
Norint, kad eksperimentinės tiriamosios ir kontrolinės grupės būtų tinkamai formuojamos, pageidautina, kad jos būtų pakankamai didelės, kad tinkamai atspindėtų populiaciją ir būtų pritaikytos tikimybinei klaidinančių veiksnių poveikio kontrolei naudojant atsitiktinius metodus. Vis dėlto praktiškai tai padaryti ne visada įmanoma. Iš tikrųjų literatūroje dažnai aptinkami kvazieksperimentiniai tyrimai su mažomis imtimis. Tokiais atvejais, pasak skirtingų autorių, atsitiktinių metodų nepakanka atitinkamam ekvivalentiškumui tarp grupių pasiekti. Taigi, priskyrimas pagerinamas remiantis euristiniais metodais, tokiais kaip blokavimas ar poravimas.
Šio tyrimo pagrindinis tikslas – pateikti efektyvų metaeuristinį algoritmą, kuris padėtų rasti „gerus“ sprendimus mažose tiriamosiose ir kontrolinėse grupėse ir sumažintų atsitiktinius resursus. Naudojant imituotus atvejus, pasiekta 100 proc. grupių su ekvivalentiškumo lygiais, tokiais pat ar didesniais nei tie, kurie buvo sugeneruoti naudojant paprastą atsitiktinį priskyrimą, visišką atsitiktinį priskyrimą ir blokinį atsitiktinį priskyrimą. Papildomai, kaip antrinis tikslas ir atvejo tyrimas, pasiūlytam algoritmui įvertinti buvo apibrėžtas trumpos užklasinės esė vaidmuo ekonomikos mokymosi procese. Šie trumpi tekstai (esė), kaip metodologiniai ištekliai, gali būti dažnai naudojami įvairiems dalykams. Šiame pedagoginio eksperimento atvejo tyrime trumpos esė leidžia suprasti, kad tiriamojoje grupėje pažymiai buvo 14 proc. aukštesni nei kontrolinės grupės.