Efektyvus metaeuristinis priskyrimas siekiant pagerinti ekvivalentiškumą mažose eksperimentinėse pedagoginėse grupėse

Authors

  • Diego Roldán University of Cuenca, Ecuador
  • Víctor Aguilar University of Cuenca, Ecuador
  • Francisco Roldán University of Cuenca, Ecuador
  • Manuel Villavicencio University of Cuenca, Ecuador

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2019.135.1

Pagrindiniai žodžiai:

efektyvus metaeuristinis priskyrimas, mokymosi įvertinimas, mažos tiriamosios ir kontrolinės grupės, grupių ekvivalentiškumas

Santrauka

Norint, kad eksperimentinės tiriamosios ir kontrolinės grupės būtų tinkamai formuojamos, pageidautina, kad jos būtų pakankamai didelės, kad tinkamai atspindėtų populiaciją ir būtų pritaikytos tikimybinei klaidinančių veiksnių poveikio kontrolei naudojant atsitiktinius metodus. Vis dėlto praktiškai tai padaryti ne visada įmanoma. Iš tikrųjų literatūroje dažnai aptinkami kvazieksperimentiniai tyrimai su mažomis imtimis. Tokiais atvejais, pasak skirtingų autorių, atsitiktinių metodų nepakanka atitinkamam ekvivalentiškumui tarp grupių pasiekti. Taigi, priskyrimas pagerinamas remiantis euristiniais metodais, tokiais kaip blokavimas ar poravimas. 
Šio tyrimo pagrindinis tikslas – pateikti efektyvų metaeuristinį algoritmą, kuris padėtų rasti „gerus“ sprendimus mažose tiriamosiose ir kontrolinėse grupėse ir sumažintų atsitiktinius resursus. Naudojant imituotus atvejus, pasiekta 100 proc. grupių su ekvivalentiškumo lygiais, tokiais pat ar didesniais nei tie, kurie buvo sugeneruoti naudojant paprastą atsitiktinį priskyrimą, visišką atsitiktinį priskyrimą ir blokinį atsitiktinį priskyrimą. Papildomai, kaip antrinis tikslas ir atvejo tyrimas, pasiūlytam algoritmui įvertinti buvo apibrėžtas trumpos užklasinės esė vaidmuo ekonomikos mokymosi procese. Šie trumpi tekstai (esė), kaip metodologiniai ištekliai, gali būti dažnai naudojami įvairiems dalykams. Šiame pedagoginio eksperimento atvejo tyrime trumpos esė leidžia suprasti, kad tiriamojoje grupėje pažymiai buvo 14 proc. aukštesni nei kontrolinės grupės.

Author Biographies

Diego Roldán, University of Cuenca, Ecuador

Faculty of Economics, University of Cuenca, Ecuador

Víctor Aguilar, University of Cuenca, Ecuador

Faculty of Economics, University of Cuenca, Ecuador

Francisco Roldán, University of Cuenca, Ecuador

Faculty of Economics, University of Cuenca, Ecuador

Manuel Villavicencio, University of Cuenca, Ecuador

Faculty of Philosophy, University of Cuenca, Ecuador

Atsisiuntimai

Publikuota

2019-12-01

Kaip cituoti

Roldán, D., Aguilar, V., Roldán, F., & Villavicencio, M. (2019). Efektyvus metaeuristinis priskyrimas siekiant pagerinti ekvivalentiškumą mažose eksperimentinėse pedagoginėse grupėse. Pedagogika / Pedagogy, 135(3), 5–29. https://doi.org/10.15823/p.2019.135.1

Numeris

Skyriai

Straipsniai