Sporto mokslo ir fizinio aktyvumo universiteto dėstytojų įsitikinimai ir veiksmai, susiję su studentų mokymosi motyvacija
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2020.137.3Pagrindiniai žodžiai:
inkliuzinė pedagogika, sporto mokslas, fizinis aktyvumas, universiteto dėstytojai, motyvacijaSantrauka
Šis tyrimas, patvirtintas Ispanijos ekonomikos ir konkurencingumo ministerijos, yra atliekamas skirtinguose Ispanijos universitetuose kaip platesnio vykdomo tyrimo projekto dalis (vykdoma inkliuzinė pedagogika, renkami fakultetų narių pasakojimai). Šį projektą vykdo įvairių sričių (švietimo, ekonomikos, sveikatos ir eksperimentinių mokslų) ir skirtingų Ispanijos universitetų tyrinėtojų komanda. Tyrimo tikslas – išanalizuoti Sporto mokslo ir fizinio aktyvumo universiteto dėstytojų nuostatas apie pagrindines universitetų studentų, o ypač neįgalių studentų, mokymosi motyvavimo priežastis. Taip pat tiriami veiksmai, kuriuos dėstytojai atlieka savo klasėse studentų motyvacijai skatinti. Buvo atlikta 16 pusiau struktūruotų interviu su 16 dėstytojų. Vėliau duomenys buvo analizuojami naudojant kategorijų ir indukcinių kodų sistemą. Rezultatai rodo, kad kai kurių studentų demotyvacijos priežastys yra susijusios su pasenusiomis mokymo programomis ar klaidingais karjeros lūkesčiais. Tyrime dalyvaujantys dėstytojai, atsižvelgdami į šiuos demotyvuojančius veiksnius, naudojasi įvairiomis strategijomis, tokiomis kaip mokymosi erdvės ir palankios aplinkos kūrimas, mokymo programos rengimas ir studentų įgalinimas. Suformuotos išvados atskleidžia, kad dėstytojai, dirbdami pagal inkliuzinio mokymo programą, vertina studentus, įgalina pozityvią mokymosi aplinką ir atsižvelgia į visų studentų interesus bei poreikius.