Virtualios mokymosi aplinkos Moodle vaidmuo formuojant kalbinius įgūdžius, skatinant metakognityvinį sumanumą ir besimokančiojo autonomiškumą
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2017.47Pagrindiniai žodžiai:
autonomija, metakognityvinis sąmoningumas, Moodle, mokymasis internetu, virtuali mokymosi aplinkaSantrauka
Šis tyrimas įvertina santykinį Moodle kaip vienos iš virtualių mokymosi aplinkų veiksmingumą formuojant anglų filologijos studentų anglų kalbos įgūdžius universitete, skatinant universiteto anglų filologijos studentų sąmoningumą ir metakognityvinį sąmoningumą. Siekiant šio tikslo, anglų filologijos studentams buvo pateiktas klausimynas, tiriantis jų nuomonę apie Moodle mokymosi aplinkos naudą, gerinant kalbinius įgūdžius, besimokančiųjų motyvaciją, pasitikėjimą savimi, autonomiškumą mokantis anglų kalbos. Tyrimas atskleidė, kad taikant Moodle besimokantieji gerina savo kalbinius gebėjimus, skatina savo metakognityvinį sumanumą ir ugdo autonomiškumo jausmą. Galima daryti išvadą, kad besimokantiesiems turėtų būti suteikta daugiau laisvės kuriant savo mokymosi stilių, pasirenkant medžiagą, kurią jie nori naudoti, apibrėžiant tikslus, kurių jie nori pasiekti bei prisiimant atsakomybę už savo mokymąsi. Tyrimas patvirtino, jog Moodle yra įkvepianti virtuali aplinka, padedanti studentams imtis atsakomybės už savo mokymosi rezultatus, mokanti atsakingumo, savarankiškumo, galimybių kurti savo strategijas bei dirbti savo tempu.