Pokyčiai Kazachijos universitetų valdyme: atvejo analizė

Authors

  • Samal Askarkyzy Al-Farabi Kazakh National University, Kazakhstan
  • Rimantas Želvys Vilnius University, Lithuania
  • Nursulu Algozhaeva Al-Farabi Kazakh National University, Kazakhstan
  • Adlet Toibayev Kazakh State Women’s Pedagogical University, Kazakhstan

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2017.68

Pagrindiniai žodžiai:

internacionalizacija, aukštojo mokslo įstaigų reitingavimas, universiteto valdymas ir vadyba, plėtros planas, SSGG analizė

Santrauka

Per paskutinius kelis dešimtmečius aukštojo mokslo valdymo sampratos pokyčiai padarė poveikį viso pasaulio universitetams. Kaip nurodo L. Leišytė (2007), universitetinio valdymo pokyčių analizę galima atlikti penkiais lygmenimis: valstybinio reguliavimo, akademinės savivaldos, konkurencijos tarp universitetų, institucinės vadybos ir socialinių partnerių dalyvavimo. Šį teorinį penkių valdymo lygmenų modelį panaudojome kaip tyrimo metodologinį pagrindą, analizuodami valdymo pokyčius Kazachijos aukštojo mokslo institucijose. Buvo atlikta vieno šalies universiteto – Kazachijos valstybinio moterų pedagoginio universiteto – atvejo analizė. Ją atlikdami rėmėmės ilgalaike strategija „Kazachija 2050“, Kazachijos Respublikos aukštojo mokslo įstatymu, Kazachijos valstybinio moterų pedagoginio universiteto plėtros strategija ir finansinio bei ekonominio tvarumo SSGG analize. Tyrimo rezultatai parodė, kad pokyčiai Kazachijos universitetų valdyme atspindi globalias tendencijas, pastebimas šiuolaikiniame akademiniame pasaulyje. Išliekant tradiciniam valstybiniam reguliavimui ir akademinei savivaldai, universitetai vis daugiau dėmesio skiria konkurenciniam valdymo aspektui, gerinant mokslinės produkcijos kokybę ir siekiant aukštesnės vietos tarptautiniuose aukštųjų mokyklų reitinguose. Taip pat stengiamasi plėtoti institucinės vadybos kompetencijas. Socialinių partnerių įtraukimas strateginiuose dokumentuose atsispindi šiek tiek mažiau, tačiau pabrėžiamas siekis labiau bendradarbiauti su verslo struktūromis.

Author Biographies

Samal Askarkyzy, Al-Farabi Kazakh National University, Kazakhstan

Al-Farabi Kazakh National University, Department of Philosophy and Political Science, Kazakhstan

Rimantas Želvys, Vilnius University, Lithuania

Vilnius University, Faculty of Philosophy, Department of Education, Lithuania

Nursulu Algozhaeva, Al-Farabi Kazakh National University, Kazakhstan

Al-Farabi Kazakh National University, Department of Philosophy and Political Science, Kazakhstan

Adlet Toibayev, Kazakh State Women’s Pedagogical University, Kazakhstan

Kazakh State Women’s Pedagogical University, Department of Academic Affairs, Kazakhstan

Atsisiuntimai

Publikuota

2017-12-10

Kaip cituoti

Askarkyzy, S., Želvys, R., Algozhaeva, N., & Toibayev, A. (2017). Pokyčiai Kazachijos universitetų valdyme: atvejo analizė. Pedagogika / Pedagogy, 128(4), 258–267. https://doi.org/10.15823/p.2017.68

Numeris

Skyriai

Straipsniai