Vaikų dienos centrų specialistų patirtys ugdant vaikų socialinius įgūdžius

Authors

  • Vida Gudžinskienė Mykolas Romeris University, Lithuania
  • Sigita Burvytė Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania
  • Marijona Barkauskaitė Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2017.59

Pagrindiniai žodžiai:

vaikų dienos centrai (VDC), socialiniai įgūdžiai, vaikai, specialistų patirtys, edukacinės veiklos

Santrauka

Šiame straipsnyje atskleidžiamos vaikų dienos centruose (toliau – VDC) dirbančių socialinių darbuotojų ir socialinių pedagogų patirtys planuojant sumaniosios socialinės edukacijos veiklas vaikų socialiniams įgūdžiams ugdyti ir jų saviraiškai VDC skatinti. Straipsnyje, pasitelkiant kokybinio tyrimo duomenis, nagrinėjama įvairių VDC organizuojamų veiklų svarba ugdant vaikus iš socialinės rizikos šeimų, kurios išgyvena socialinę psichologinę krizę, sprendžia įvairias problemas bei stokoja socialinių įgūdžių. Tyrimui buvo pasirinkti 9 tiriamieji, iš kurių 5 socialiniai pedagogai ir 4 socialiniai darbuotojai. Tyrimo rezultatai išryškino, kad specialistų parinktos veiklos vaikų laisvalaikio metu, atliekant paskirtas pareigas, tikslingai modeliuojant vaiko elgesį, dalyvaujant kūrybinėje veikloje, buvo tikslingos ir sudarė tinkamas sąlygas vaikų socialiniams įgūdžiams ugdytis.

Author Biographies

Vida Gudžinskienė, Mykolas Romeris University, Lithuania

Mykolas Romeris University, Institute of Educational Sciences and Social Work

Sigita Burvytė, Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

Lithuanian University of Educational Sciences, Faculty of Social Education, Department of Social Education

Marijona Barkauskaitė, Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

Lithuanian University of Educational Sciences, Faculty of Social Education, Department of Social Education

Atsisiuntimai

Publikuota

2017-12-20

Kaip cituoti

Gudžinskienė, V., Burvytė, S., & Barkauskaitė, M. (2017). Vaikų dienos centrų specialistų patirtys ugdant vaikų socialinius įgūdžius. Pedagogika / Pedagogy, 128(4), 128–146. https://doi.org/10.15823/p.2017.59

Numeris

Skyriai

Straipsniai