Mokytojų teikiamo grįžtamojo ryšio ir mokinių ketinimų palikti mokyklą sąsajos: esminių psichologinių poreikių vaidmuo

Authors

  • Saulė Raižienė Mykolas Romeris University, Lithuania
  • Ingrida Gabrialavičiūtė Mykolas Romeris University, Lithuania
  • Renata Garckija Mykolas Romeris University, Lithuania
  • Laurynas Kalesinskas Mykolas Romeris University, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2017.57

Pagrindiniai žodžiai:

grįžtamasis ryšys, ketinimai palikti mokyklą, esminiai psichologiniai poreikiai

Santrauka

Remiantis savideterminacijos teorija, straipsnyje analizuojamos mokytojų teikiamo teigiamo ir neigiamojo grįžtamojo ryšio bei mokinių ketinimų palikti mokyklą, atsižvelgiant į mokinių esminių psichologinių poreikių patenkinimą, sąsajos. Tyrime dalyvavo 682 I–III gimnazijos klasių mokiniai. Rezultatai parodė, kad tik suvoktas mokytojų teikiamas neigiamas grįžtamasis ryšys prognozuoja mokinių ketinimus palikti mokyklą tiek tiesiogiai, tiek per mokinių sąryšingumo poreikio frustraciją.

Author Biographies

Saulė Raižienė, Mykolas Romeris University, Lithuania

Mykolas Romeris University, Institute of Psychology

Ingrida Gabrialavičiūtė, Mykolas Romeris University, Lithuania

Mykolas Romeris University, Institute of Psychology

Renata Garckija, Mykolas Romeris University, Lithuania

Mykolas Romeris University, Institute of Psychology

Laurynas Kalesinskas, Mykolas Romeris University, Lithuania

Mykolas Romeris University, Institute of Psychology

Atsisiuntimai

Publikuota

2017-12-20

Kaip cituoti

Raižienė, S., Gabrialavičiūtė, I., Garckija, R., & Kalesinskas, L. (2017). Mokytojų teikiamo grįžtamojo ryšio ir mokinių ketinimų palikti mokyklą sąsajos: esminių psichologinių poreikių vaidmuo. Pedagogika / Pedagogy, 128(4), 97–113. https://doi.org/10.15823/p.2017.57

Numeris

Skyriai

Straipsniai