Teorijos ir praktikos derinimas rengiant būsimuosius specialiuosius pedagogus: studentų požiūris

Authors

  • Danuta Baraniewicz Pedagogical University of Cracow, Poland
  • Patrycja Gołąbek Jonak Pedagogical University of Cracow, Poland

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2018.03

Pagrindiniai žodžiai:

šiuolaikinė mokykla, teorinis rengimas, pedagoginė praktika, studentai, savęs vertinimas

Santrauka

Pagrindinis šiuolaikinės mokyklos tikslas – parengti mokinius veikti nuolat besikeičiančioje realybėje. Šį tikslą turėtų kelti kompetentingi ir profesionalūs pedagogai / mokytojai, tinkamai parengti dirbti su vaikais ir jaunimu. Straipsnyje autorės atsakė į klausimus: kaip atrodo mokytojų profesinis rengimas? Kaip universitetai moko būsimuosius pedagogus / mokytojus? Ir, svarbiausia, kaip patys studentai vertina savo pasirengimą profesijai? Vienas iš pagrindinių metodų, taikomų studentams / būsimiesiems pedagogams ir mokytojams parengti, yra teorinių žinių derinimas su praktiniu mokymu. Teorinėje dalyje pateikiami pastebėjimai apie šiuolaikinius iššūkius, su kuriais susiduria šiuolaikinės mokyklos ir šiuolaikinis pedagogas / mokytojas. Autorės pristato savitą būsimųjų specialiųjų pedagogų rengimą Krokuvos pedagoginio universiteto Specialiojo ugdymo institute ir savo atlikto tyrimo apie ugdymo programos įgyvendinimo bei studentų lūkesčius dėl universitetinių studijų, ypač pabrėžiant praktinio mokymo vaidmenį, rezultatus. Tiriamųjų grupę sudarė specialiųjų poreikių pedagogikos specialybės paskutinių metų nuolatinių studijų studentai. Jie pateikė savo įgytų įgūdžių 3 pagrindinėse mokytojų profesinio veikimo srityse vertinimą. Nagrinėjamoms sritims buvo reikalingi nemenki didaktiniai ir pedagoginiai gebėjimai. Straipsnyje apibūdinami respondentų lūkesčiai, kurie susiję su jų profesinio rengimo metodais ir pedagoginės praktikos organizavimu. Studentų savęs vertinimas rėmėsi pačių studentų asmenine patirtimi, kurią jie įgijo studijų programose numatytų ir atliktų praktikų metu.

Author Biographies

Danuta Baraniewicz, Pedagogical University of Cracow, Poland

Pedagogical University of Cracow, Institute of Special Needs Education, Faculty of Pedagogy, Poland

Patrycja Gołąbek Jonak, Pedagogical University of Cracow, Poland

Pedagogical University of Cracow, Institute of Special Needs Education, Faculty of Pedagogy

Atsisiuntimai

Publikuota

2018-04-25

Kaip cituoti

Baraniewicz, D., & Gołąbek Jonak, P. (2018). Teorijos ir praktikos derinimas rengiant būsimuosius specialiuosius pedagogus: studentų požiūris. Pedagogika / Pedagogy, 129(1), 33–52. https://doi.org/10.15823/p.2018.03

Numeris

Skyriai

Straipsniai