Švietimo sociologijos paradigmų reikmė ugdymo moksluose

Authors

  • Kęstutis Trakšelys Klaipėda University, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2018.01

Pagrindiniai žodžiai:

ugdymo mokslai, švietimo sociologija, paradigmos

Santrauka

Straipsnyje pristatomos pagrindinės švietimo sociologijos paradigmos (modernybės ir vėlyvosios modernybės; socialinio konflikto ir socialinio konstruktyvizmo; tinklaveikos ir kapitalo), laiduojančios švietimo kaip socialinio instituto gilesnę ir platesnę analizę. Ypač aktualu, remiantis aptartomis paradigmomis, analizuoti aktualiausias šių dienų ugdymo mokslų problemas: lygiavertišką dalyvavimą, ugdymo(si) lygiavertiškumą, švietimo prieinamumą, įtraukųjį ugdymą ir t. t. Šios teorijos suteikia galimybę iš sociologinės perspektyvos įvertinti dabartinio laikotarpio visuomenės tendencijas, atskleisti skirtingų pakopų švietimo institucijų veiklos suderinamumo ir nuoseklumo problemas, jų tarpusavio sąveiką ir santykį su kitomis visuomenės socialinėmis sistemomis, švietimo vaidmenį tobulinant visuomenės socialinę struktūrą.

Author Biography

Kęstutis Trakšelys, Klaipėda University, Lithuania

Klaipėda University, Faculty of Health Sciences, Health Research and Innovation Science Centre

Atsisiuntimai

Publikuota

2018-04-25

Kaip cituoti

Trakšelys, K. (2018). Švietimo sociologijos paradigmų reikmė ugdymo moksluose. Pedagogika / Pedagogy, 129(1), 5–14. https://doi.org/10.15823/p.2018.01

Numeris

Skyriai

Straipsniai