Slovėnijos mokinių globaliosios kompetencijos: žinių, įgūdžių, nuostatų ir vertybių sąsajos
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.148.9Pagrindiniai žodžiai:
globalios kompetencijos, PISA, Slovėnija, vertinimas, politikos gairėsSantrauka
Globaliosios kompetencijos – tai žinių, įgūdžių, nuostatų ir vertybių, kuriomis turėtų pasižymėti pasaulio pilietis, rinkinys. Tyrimo analizei atlikti pasirinkta reprezentatyvi imtis – 6074 Slovėnijos penkiolikmečiai iš tarptautinio penkiolikmečių tyrimo PISA 2018 (angl. Programme For International Student Assessment, 2018) duomenų. Šiame straipsnyje aptariamos Slovėnijos mokinių globaliosios kompetencijos – nuostatos ir polinkiai – iš daugiadisciplininės politikos ir edukologijos perspektyvos remiantis antrine PISA 2018 rezultatų analize. Rezultatai rodo, kad palyginti su EBPO vidurkiu (globalių kompetencijų nuostatų ir polinkių vidurkiu) Slovėnijos penkiolikmečiai prasčiau suvokia globalias problemas (žinios ir įgūdžiai) ir yra mažiau teigiamai nusiteikę imigrantų atžvilgiu (nuostatos / vertybės). Rezultatai taip pat patvirtina, kad mokinių supratimas apie globalias problemas reikšmingai apima visas globaliųjų kompetencijų dimensijas, ypač mokinių saviveiksmingumą globalių problemų atžvilgiu. Remiantis iki šiol trūkstamais empiriniais įrodymais, straipsnis papildo jau atliktus tyrimus, kuriuose nurodoma keletas esamos Slovėnijos nacionalinės politikos sistemos, skatinančios globalųjį švietimą, trūkumų. Tai atskleidžia, kaip svarbu stiprinti mokinių žinias apie globalias problemas, nes tai yra pagrindas ugdyti visas kitas šiuolaikinių pasaulio piliečių vertybes Slovėnijoje ir platesnėje tarptautinėje aplinkoje.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Urška Štremfel, Klaudija Šterman Ivančič

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.