Slovėnijos mokinių globaliosios kompetencijos: žinių, įgūdžių, nuostatų ir vertybių sąsajos

Authors

  • Urška Štremfel Educational Research Institute, Slovenia
  • Klaudija Šterman Ivančič Educational Research Institute, Slovenia https://orcid.org/0000-0001-8124-7395

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.148.9

Pagrindiniai žodžiai:

globalios kompetencijos, PISA, Slovėnija, vertinimas, politikos gairės

Santrauka

Globaliosios kompetencijos – tai žinių, įgūdžių, nuostatų ir vertybių, kuriomis turėtų pasižymėti pasaulio pilietis, rinkinys. Tyrimo analizei atlikti pasirinkta reprezentatyvi imtis – 6074 Slovėnijos penkiolikmečiai iš tarptautinio penkiolikmečių tyrimo PISA 2018 (angl. Programme For International Student Assessment, 2018) duomenų. Šiame straipsnyje aptariamos Slovėnijos mokinių globaliosios kompetencijos – nuostatos ir polinkiai – iš daugiadisciplininės politikos ir edukologijos perspektyvos remiantis antrine PISA 2018 rezultatų analize. Rezultatai rodo, kad palyginti su EBPO vidurkiu (globalių kompetencijų nuostatų ir polinkių vidurkiu) Slovėnijos penkiolikmečiai prasčiau suvokia globalias problemas (žinios ir įgūdžiai) ir yra mažiau teigiamai nusiteikę imigrantų atžvilgiu (nuostatos / vertybės). Rezultatai taip pat patvirtina, kad mokinių supratimas apie globalias problemas reikšmingai apima visas globaliųjų kompetencijų dimensijas, ypač mokinių saviveiksmingumą globalių problemų atžvilgiu. Remiantis iki šiol trūkstamais empiriniais įrodymais, straipsnis papildo jau atliktus tyrimus, kuriuose nurodoma keletas esamos Slovėnijos nacionalinės politikos sistemos, skatinančios globalųjį švietimą, trūkumų. Tai atskleidžia, kaip svarbu stiprinti mokinių žinias apie globalias problemas, nes tai yra pagrindas ugdyti visas kitas šiuolaikinių pasaulio piliečių vertybes Slovėnijoje ir platesnėje tarptautinėje aplinkoje.

Author Biography

Klaudija Šterman Ivančič , Educational Research Institute, Slovenia

Urška Štremfel, PhD., is a research fellow at the Educational Research Institute in Ljubljana and a part-time research fellow at the Centre for Political Science Research at the Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana. Her research interests include the European aspects of policy analysis, especially new modes of governance in the EU. In that framework, she has paid special attention to its role in the development of Slovenian education policies and practices and the development of evidence-based education. She has been actively involved in the research of students’ knowledge and attitudes towards the EU as well.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Štremfel, U., & Šterman Ivančič , K. (2023). Slovėnijos mokinių globaliosios kompetencijos: žinių, įgūdžių, nuostatų ir vertybių sąsajos. Pedagogika / Pedagogy, 148(4), 167–183. https://doi.org/10.15823/p.2022.148.9

Numeris

Skyriai

Straipsniai